Skip to main content

Virtual environmentsLaajuus (5 cr)

Code: TK00BK56

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You know how to plan and implement different kinds of virtual environments.
You know how to combine different elements, such as building information models and terrain models.You know how to use them to create different types of virtual environments using, for example, game programming techniques.
You can use tracking and virtual reality techniques in your virtual environments.

Content

How to plan and implement different kinds of virtual environments?
How to create virtual environments with game programming techniques by combining different elements, such as building information models and terrain models?
How to use tracking and different virtual reality techniques in different virtual environments?

Qualifications

Basic programming skills

Materials

3D modeling
Games and gamification

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

07.03.2022 - 01.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Information Technology

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 32

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Information Technology
Teachers
  • Juha Ojala
Teacher in charge

Juha Ojala

Groups
  • TKMI20SP
    Business Information Technology, full-time studies

Objective

You know how to plan and implement different kinds of virtual environments.
You know how to combine different elements, such as building information models and terrain models.You know how to use them to create different types of virtual environments using, for example, game programming techniques.
You can use tracking and virtual reality techniques in your virtual environments.

Content

How to plan and implement different kinds of virtual environments?
How to create virtual environments with game programming techniques by combining different elements, such as building information models and terrain models?
How to use tracking and different virtual reality techniques in different virtual environments?

Opiskelumateriaali

Esitellään opintojakson alussa. Ei sisällä maksullista materiaalia.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetusta 4 h viikossa. Lisäksi opintojaksoon sisältyy itsenäisiä oppimistehtäviä.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alkaessa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Osaamisen näyttö tai aikaisempien opintojen hyväksiluku mahdollista. Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alkaessa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Osa esimerkeistä liittyy toteutettuihin yritysprojekteihin.

Opiskelijan työmäärä

Keskimäärin 130 h, josta 56 h lähiopetusta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Esitellään opintojakson alussa.

Qualifications

Basic programming skills

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 15.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Information Technology

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 45

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Information Technology
Teachers
  • Jukka Selin
Teacher in charge

Esa Hannus

Groups
  • TKMI20SV
    Business Information Technology , online studies

Objective

You know how to plan and implement different kinds of virtual environments.
You know how to combine different elements, such as building information models and terrain models.You know how to use them to create different types of virtual environments using, for example, game programming techniques.
You can use tracking and virtual reality techniques in your virtual environments.

Content

How to plan and implement different kinds of virtual environments?
How to create virtual environments with game programming techniques by combining different elements, such as building information models and terrain models?
How to use tracking and different virtual reality techniques in different virtual environments?

Opiskelumateriaali

Esitellään opintojakson alkaessa. Ei sisällä maksullista materiaalia.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Toteutusmuotona ainoastaan itsenäinen verkko-opiskelu.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alussa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Osaamisen näyttö tai aikaisempien opintojen hyväksiluku mahdollista. Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

Keksimäärin 130 h itsenäistä työskentelyä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Esitellään opintojakson alussa.

Qualifications

Basic programming skills