e-Markkinointi (5op)
Opintojakson tunnus: L80C502
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Osaat kuvata digitaalisen talous- ja kilpailuympäristön vaikutuksia yrityksen markkinoinnin kanavaratkaisuihin  
Osaat kuvata miten asiakkaiden ostopäätöksiä voidaan tukea digitaalisen markkinoinnin keinoin 
Osaat arvioida ja kehittää organisaation verkkosivujen toiminnallisuutta käyttäjälähtöisesti  
Osaat arvioida verkkokaupan roolia osana yrityksen monikanavaisuutta
                    
Sisältö
Miten digitaalinen talous- ja kilpailuympäristö vaikuttaa yrityksen markkinointiin?  Mikä on e-markkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen e-liiketoimintaa ja mitä osa-alueita e-markkinointi pitää sisällään?  Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan e-markkinoinnin keinoin?  Miten CRM-ohjelmaa hyödynnetään?  Millaiset ovat yrityksen toimivat verkkosivut ja miten liikennettä luodaan ja mitataan?  Mitä monikanavaisuus tarkoittaa?  Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, käytettävyys, toteuttaminen ja juridiset pelisäännöt?  Miten verkkokaupan markkinointi ja asiakaspalvelu suunnitellaan?
                    
Arviointi
a) osaat käyttää asiantuntevasti e-markkinoinnin ja digitaalisen toimintaympäristön käsitteistöä
d) osaat arvioida e-markkinoinnin mahdollisuuksia ja hyötyjä osana yrityksen liiketoimintaa
e) osaat valita ja soveltaa tarkoituksenmukaisia tapoja toteuttaa e-markkinointia ja perustella valintasi
                    
Edeltävä osaaminen
Edellytetään markkinoinnin perusteiden ja asiakastyön perustiedot
                    
