Kansainvälisen markkinoinnin strateginen suunnittelu (5op)
Opintojakson tunnus: 301100314
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa  - kerätä ja analysoida markkinoinnin strategisessa suunnittelussa tarvittavaa tietoa  - tunnistaa yrityksen menestystekijät kilpailutilanteessa  - perustella markkinointistrategian valintaa asetettujen tavoitteiden näkökulmasta  - laatia strategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman  - ehdottaa seuranta- ja ohjausmenetelmiä strategian toteuttamisen seurantaan
                    
Sisältö
- Markkinoinnin tietojohtaminen strategisen suunnittelun pohjana  - Analyysimenetelmät  - Kilpailuetustrategiat ja tavoitteiden määrittely  - Kohderyhmäsuunnittelu ja positiointi  - Operatiivinen markkinointi strategian toteuttajana  - Markkinoinnin organisointi, budjetointi ja seuranta.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Kiitettävä (5 ), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1), hylätty (0).
                    
