Siirry suoraan sisältöön

Creating network game using Unreal EngineLaajuus (3 op)

Tunnus: VV00ED91

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelijalla on käsitys siitä, minkälaista arkkitehtuuria Unreal Engine käyttää moninpeliominaisuuksissaan. Opiskelija tietää, mitkä asiat ovat ja mitkä eivät ole yhteisiä serverin ja asiakkaiden kanssa, ja miten tätä tietoa hyödynnetään moninpeliä rakentaessa. Opiskelija tietää yleisimmät moninpeleihin liittyvät asetukset ja kuinka niitä käytetään. Opiskelija osaa luoda itsenäisesti yksinkertaisen ja toimivan moninpelin.

Sisältö

Käydään läpi, millaista arkkitehtuuria Unreal Enginen moninpelijärjestelmä käyttää. Käydään läpi moninpeliin liittyvät valikot ja asetukset. Rakennetaan esimerkkejä, joissa hyödynnetään erilaisia moninpeliominaisuuksia.

Esitietovaatimukset

Unreal Engine -Blueprint-ohjelmoinnin perusteet

Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

07.01.2020 - 08.03.2020

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet
  • Englanti
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Tutkinto-ohjelma
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Juha Ojala
Vastuuhenkilö

Juha Ojala

Opiskelijaryhmät
  • VV2019-2020
    Valinnaiset opinnot 2019-2020

Tavoitteet

Opiskelijalla on käsitys siitä, minkälaista arkkitehtuuria Unreal Engine käyttää moninpeliominaisuuksissaan. Opiskelija tietää, mitkä asiat ovat ja mitkä eivät ole yhteisiä serverin ja asiakkaiden kanssa, ja miten tätä tietoa hyödynnetään moninpeliä rakentaessa. Opiskelija tietää yleisimmät moninpeleihin liittyvät asetukset ja kuinka niitä käytetään. Opiskelija osaa luoda itsenäisesti yksinkertaisen ja toimivan moninpelin.

Sisältö

Käydään läpi, millaista arkkitehtuuria Unreal Enginen moninpelijärjestelmä käyttää. Käydään läpi moninpeliin liittyvät valikot ja asetukset. Rakennetaan esimerkkejä, joissa hyödynnetään erilaisia moninpeliominaisuuksia.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Unreal Engine -Blueprint-ohjelmoinnin perusteet