Please select the curriculum by the start year of studies and track.
Vertti Vallenius
Face-to-face
- (not translated)
- (not translated)
- (not translated)
Tuition in Finnish
23.08.2021 - 17.12.2021
5 - 30
- (not translated)
Kulttuurin koulutusyksikkö (not translated)
Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
Kouvola Campus
Approved/Failed
- (not translated)
- (not translated)
- (not translated)
- (not translated)
- (not translated)
Marjo Suviranta
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Stickdorn, M. & Schneider, J. (EDS.) 2012. This is service design thinking. Basics -Tools - Cases. Amsterdam: BIS Publishers
Scheduled track:
Teaching organized according to timetable, in addition to working order share of the independent work as agreed.
Independent track:
The learning process that has been integrated into the work will be possible if in your assignments you can develop the know-how that has been mentioned in the objectives and contents of the study module. Contact the teacher of the study module before the beginning of the study module in good time to determine it
• is the learning process that has been integrated into the work possible in your own assignment
• what kind evidence you are able to give from your know-how
• witch parts of the study module you have to participate in teaching
Blended track:
Contact the teacher
Web Studies, Contact lessons, Independent working
It is estimated: learning exercises and the student's self-reflection.
Grounds: contents, plane of exercises and the student's own estimate of the learning.
Active participation and approved assignments
Excellent (5), Good (4-3), Satisfactory (2-1) Fail (0)
Tuition in Finnish
23.08.2021 - 17.12.2021
09.08.2021 - 05.09.2021
Opintojakso sisältää kolme lähipäivää. (not translated)
Kulttuurin koulutusyksikkö (not translated)
Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
Kouvola Campus
3 credits
3 credits
1-5
Schedule will be presented in Learn.
5 cr on 135 h
Anu Kuusela
Face-to-face
Tuition in Finnish
30.08.2021 - 17.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
Rakennus- ja energiatekniikan koulutusyksikkö (not translated)
Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
Kouvola Campus
1-5
Vertti Vallenius
Face-to-face
Harjoitustehtäviin ja projektitöihin liittyy oleellisesti tiedonhakutaidot ja niiden soveltaminen. Ohjeistus tiedonhakuun tulee pää-asiallisesti lähiopetustunneilla. (not translated)
Opintojakson suoritus on mahdollista suorittaa työviikkopohjaisella oppimisväylällä eli osallistut työjärjestyksen mukaisesti opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opiskelijan oltava läsnä ensimmäisellä kerralla ja keskusteltava opettajan kanssa suoritustavasta. (not translated)
Hyväksytyn opintojaksoarvosanan saaminen edellyttää kaikkien oppimistehtävien (mm. harjoitustyöt, tuntitehtävät, itseopis-kelun harjoittelualustat) ja tenttien suorittamista hyväksytysti. Tarkemmat ohjeet löytyvät opintojakson Learnista.
Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettuna opintojakson päättymiseen mennessä ellei toisin ole tehtäväkohtaisesti ilmoi-tettu. Oppimistehtävien laiminlyönti johtaa opintojakson hylkäämiseen. Oppimistehtäviin yms. ei tehdä korvaavia tehtäviä, ellei oppilaalla ole pätevää syytä tehtävän laiminlyöntiin (esim. sairastapauksessa vaaditaan lääkärintodistus).
Hyväksytty opintosuoritus edellyttää osaamisen asianmukaista näyttöä ja toimintaa eettisesti kestävällä tavalla. Havaituissa opiskeluvilppitilanteissa noudatetaan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun eettisiä ohjeita.
Opintojakson lähitentit arvostellaan 50 %:n mukaan, ellei toisin ole mainittu. Kyseisellä prosentilla saa opintojaksosta arvo-sanan 1. Kaikki tentit tulee suorittaan ensisijaisesti lähitenttinä. Vain poikkeus tapauksissa voi tentit tehdä etätenttinä. Silloin arvostelu muuttuu 80 %: iin. Poikkeustapauksia voi olla mm. epidemia tai pandemia, jolloin lähiopetus voi olla kiellettyä.
Opintojakson arviointiasteikko on seuraavanlainen: 1-5 (hyväksytty) ja 0 (hylätty) (not translated)
Tuition in Finnish
30.08.2021 - 17.12.2021
09.08.2021 - 05.09.2021
5 - 35
Opiskelijan on oltava läsnä opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla tai jos hän on pätevästä syystä estynyt, otettava henkilökohtaisesti yhteyttä opintojaksosta vastuussa olevaan opettajaan ennen ensimmäistä lähiopetuskertaa. Lähitunneilla läsnäolovaatimus on 75 %. Jos lähitunnit siirtyy/muuttuvat verkkoluennoiksi niin läsnäolo vaatimus on edelleen sama.
Opintojaksolle ilmoittautuminen on tehtävä ilmoittautumisaikana ja jos opiskelija ei ole läsnä ensimmäisellä lähiopetuskerral-la hylätään ilmoittautuminen.
Opintojakson alussa käydään läpi opintojakson osaamistavoitteet ja sisältö, erilaiset suoritustavat ja arviointiperusteet, sovi-taan arvioitavien suoritusten ajankohdat ja ilmoitetaan opintojakson päättymisajankohta, jonka jälkeen suorituksia ei enää oteta vastaan. Ystävällisesti pyydämme huomioimaan, että lähi- ja etäopetuksen tai niissä käytettävän opetusmateriaalin tallentaminen (kuva ja ääni) ei ole sallittua ilman opettajan lupaa.
Etäopetustunneille osallistutaan tietokoneen ja headset:n (kuulokkeet + mikki) välityksellä. Kyseisille tunneille ei saa osallis-tua mobiililaitteilla (esim. puhelimella).
Opintojaksoon kuuluvat excursiot, koulutuspäivät, yms. ovat pakollisia ja niistä voi olla pois vain lääkärin todistuksella. Näistä löytyy tarkempaa tietoa opintojakson Learnista. Laiminlyönti johtaa opintojakson hylkäämiseen. (not translated)
Rakennus- ja energiatekniikan koulutusyksikkö (not translated)
Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
Kouvola Campus
1-5
- (not translated)
Tutkintosääntö:
”Opintojakso on suoritettava opintojakson toteutusaikana. Opiskelijalla on mahdollisuus yrittää opintojakson suorittamista kaikkiaan kolme kertaa: opintojakson varsinaisella suorituskerralla tai kahdella uusintasuorituskerralla. Uusintasuoritukset tulee järjestää vuoden kuluessa opintojakson toteutuksessa ilmoitetusta aloitusajankohdasta.”
”Hyväksyttyä opintojaksoa ei voi suorittaa uudelleen. Opiskelijalla on oikeus korottaa hyväksytyn opintojakson arvosanaa yhden kerran vuoden kuluessa järjestelmään kirjatusta suorituspäivästä. Opintojakso on korotettava kokonaisuutena, mikäli opintojakso on koostunut osasuorituksista.”
Kevätlukukausi alkaa 1.1 ja päättyy 30.4. (paitsi monimuodolla päättyy 31.5.). Syyslukukausi alkaa 1.9 ja päättyy 31.12. Huo-lehdi että sinulla on tätä ennen kaikki tehtävät suoritettu. Päättymispäivän jälkeen palautuksia ei oteta vastaan, jos ei ole sovittu opettajan kanssa asiasta.
Jos sinulla on perusteltu syy, että et ehdi tekemään tehtäviä, sovi opettajan kanssa suoritustavasta ennen päättymispäivää. Esitä aikataulu rästitehtävistä huomioiden, että opintojakso on suoritettava vuoden kuluessa toteutuksen aloitusajankohdas-ta. (not translated)
Laajuudeltaan 5 op opintojaksoissa opiskelijan laskennallinen työmäärä on 135h (5x27h). Lähiopetusta (sisältäen mahdolliset labrat, harjoitukset ja excursiot jne.) noin 47…60 h (35…45 %) ja itseopiskelua, oppimistehtäviä ryhmässä, jne. noin 75…88 h (55…65 %). Tästä poikkeuksena on monimuoto, jolla lähituntien määrä (sisältää etäluennot) on pienempi (15…25 h) ja vas-taavasti itseopiskelu suurempi (110…120 h). (not translated)
Marjo Suviranta
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Marc Stickdorn & Jakob Scneider, 2011:
This is Service Design Thinking
Satu Miettinen / Mikko Koivisto (eds.), 2009:
Designing Services with Innovative Methods
Scheduled track:
Teaching organized according to timetable, in addition to working order share of the independent work as agreed.
Independent track:
The learning process that has been integrated into the work will be possible if in your assignments you can develop the know-how that has been mentioned in the objectives and contents of the study module. Contact the teacher of the study module before the beginning of the study module in good time to determine it
• is the learning process that has been integrated into the work possible in your own assignment
• what kind evidence you are able to give from your know-how
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta (not translated)
Tuition in Finnish
10.01.2022 - 30.04.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
5 - 35
Kulttuurin koulutusyksikkö (not translated)
Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
Kotka Campus
2 credits
1 credits
1-5
- (not translated)
5 crs means 135 hours student´s work
Anu Kuusela
Distance learning
EUROOPAN VIHREÄN KEHITYKSEN OHJELMA eli EU Green Deal
Saatavilla osoitteessa: https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/european-green-deal_fi
Ympäristöministeriön aineisto:
DIGITAALINEN RAKENNETTU YMPÄRISTÖ
Saatavilla osoitteessa: https://ym.fi/digitaalinen-rakennettu-ymparisto
KEHITTYVÄT KAUPUNGIT
Saatavilla osoitteessa: https://ym.fi/kaupunkien-kehittaminen
Learn aineisto ja kirjallisuus. (not translated)
ARVIOINTIMENETELMÄT
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Opettajan tekemä arviointi
Hylkäysperuste: Plagiointi tai epärehellinen tai epäeettinen toiminta.
Opettajan tekemä arviointi huomioiden itse- ja vertaisarvioinnista, niiden laadusta ja laajuudesta sekä raportista. Opintojakson arvosana voi kohota opiskelijan opintojaksolla muilla tavoilla osoittaman osaamisen tunnistamisen vaikutuksesta.
Kokonaisarviointi muodostuu arviointien keskiarvosta ja kaikkia arviointeja painotetaan tasa-arvoisesti.
Arvioinnissa kiinnitetään huomiota työn jäsentelyyn, ongelman- tai tehtävänasetteluun, lähteiden käyttöön, menetelmien hallintaan, prosessin läpinäkyvyyteen ja raportoinnin tapaan.
Vertaisarvioijana tarkastat esimerkiksi lähdeluettelon ja lähdeviitteiden vastaavuuden. Tavoitteenasi on esittää kriittinen ja rakentava arvio arvioitavan työn sisällöstä ja esitystavasta. (not translated)
Tuition in Finnish
10.01.2022 - 30.04.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
Opintojakso toteutetaan tutkivan oppimisen menetelmin.
Opiskelualustoina ovat Learn, Teams ja Padlet sekä mahdollisesti muut digitaaliset alustat. Alustojen käyttöön tutustut ennen opintojaksoa orientoivien harjoitusten avulla. Oppimisympäristöjen avulla kehität digitaalisen työskentelyn taitojasi.
Saat tai asetat työelämälähtöisen ongelman pohdittavaksi ja ratkaistavaksi.
Etsit ja tutustut teoriaan ja käytätä raportissa lähteiden vuoropuhelua, jota täydennät metatekstillä.
Työskentelysi aikana sinulle syntyy syvällinen käsitys tutkimastasi aiheesta.
Opintojakson opiskelijoiden raportit muodostavat portfolion eli opintojakson työt ja tulokset jaetaan kaikkien osallistujien kesken. Laadit esseen (kaksi-kolme sivua) sekä miellekartan, tiekartan tai vastaavan, jolla visualisoit ja tiivistät työsi. Opintojakson loppupuolella teet työstäsi video esityksen ja toimit vertaisarvioijana toiselle opiskelijalle. Pienryhmässä osallistut laajemman yhteisoppimisen projektiin, jossa laaditte oppimisenne tuloksista sivun raportin (max 15 sivua + lähdeluettelo). (not translated)
Kulttuurin koulutusyksikkö (not translated)
Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
Kotka Campus
5 credits
1-5
Opintojaksolla ei ole tenttiä (not translated)
Osa 1: Orientaatio
Esittely ja oppimistavoitteet
Oppimisalusta harjoitukset; Learn, Teams ja Padlet.
Osa 2:
Mitä innovatiivinen liiketoiminta tarkoittaa sinulle
Mitä sinulle tarkoittaa rakennetun ympäristön innovaatiot
Mitä rakentamisen ongelmia innovaatioiden tulisi mielestäsi pyrkiä ratkomaan?
Osa 3:
Innovaatio tuottavuuden käsite
Innovaatioiden suhde ja vaikutus tuottavuuteen
Sinun johtamisfilosofiasi ja sen vaikutus tuottavuuteen ja innovaatioiden syntymiseen
Kuinka johdat muutosta?
Miten organisaation tuottavuutta kehitetään? (not translated)
Vertti Vallenius
Distance learning
Learn kirja
Ympäristöministeiön aineisto
YK:n agenda 2030
EU Green Deal
Artikkelit (not translated)
Opintojakson aikana on viisi yhteistä Teams tapaamista (3 h 45 min) sekä Teams pienryhmätapaamisia (45 min).
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Jos opiskelija haluaa käyttää yksilöllistä oppimisväylää, opiskelija laatii kurssin tavoitteet täyttävän kirjallisen suunnitelman yksilöllisestä toteutuksesta ja hyväksyttää se työpaikallaan. Hyväksytty suunnitelma on esiteltävä kurssin ohjaajalle ja hänen kanssaan on sovittava yksilöllistämisestä ennen kurssin alkua. (not translated)
Opiskelija osaa
5
a. arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen
b. ratkaista luovasti monimutkaisia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa tuloksellisesti ja itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti ja systemaattisesti käyttää uusia strategisia lähestymistapoja johtamisen välineenä monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa
f. työskennellä itsenäisesti alan vaativissa asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. kykenee oman erityisosaamisalueensa vaativaan kansainväliseen viestintään ja vuorovaikutukseen erilaisissa toimijayhteisöissä
3
.
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
e.arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f..työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä
1
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa erityisosaamisalueellaan laaja-alaisesti
b. ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää toimintoja
e. käyttää erilaisia strategisia lähestymistapoja johtamisessa
f. työskennellä alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti omalla äidinkielellä ja käyttää vieraskielistä aineistoa
Loppuvaiheen arviointikriteeristössä hyödynnetään myös seuraavaa: valmius jatkuvaan oppimiseen (not translated)
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 16.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
10 - 30
Kehittämistehtävän tavoitteet
5: Työskentely ja tulokset osoittavat asiantuntijuutta, vastuullisuutta ja vahvaa eettisyyttä. Aiheita on käsitelty mielenkiintoisesti ja uskottavasti. Aiheen käsittely on hyvin perusteltua, kriittistä ja monipuolisesti argumentoivaa. Mielenkiinto lukiessa säilyi alusta loppuun. Työssä on saavutettu aitoa kehittämistä ja tietovarannon kasvattamista. Lähdemerkinnät ovat virheettömiä. Opiskelija on osallistunut työskentelyyn muut huomioon ottaen ja kehittäen osaamistaan aktiivisesti. Opiskelija tunnistaa itsearvioinnissa oman osaamisensa kehittymisen. Opiskelija osaa antaa laadukasta ja perusteltua vertaispalautetta.
3: Työskentely ja tulokset osoittavat kehittyvää asiantuntijuutta, kohtuullista vastuullisuutta ja ettisyyttä. Aiheen käsittely on osittain mielipidemäistä, mutta perusteltua ja pääosin loogista. Raportti ja esitys on kokonaisuus, jota lukiessa mielenkiinto säilyi alusta loppuun. Työssä on pyritty tuloksellisuuteen ja tietovarannon kasvattamiseen. Aiheita on perusteltu jossain määrin, kriittisyys on jäänyt osittain heikoksi, mutta erilaiset näkökulmat tulevat esille. Lähdemerkinnät ovat asianmukaisia, niissä on vain pieniä virheitä. Opiskelija on osallistunut työskentelyyn osittain aktiivisesti ja hänen osaamisensa on osittain kehittynyt. Opiskelija kuvaa osaamisensa kehittymästä vaihtelevasti. Opiskelijan antama vertaispalaute on osittain perusteltua, mutta laadullisesti hiukan puutteellista.
1: Työskentely ja tulokset osoittavat alustavaa asiantuntijuutta, vastuullisuutta ja eettisyyttä. Työn raportti ja esitys on mielipideperustainen, siinä käytetyt lähteet ovat heikkoja ja lähdemerkinnät osittain tai kokonaan puutteellisia. Aiheita on perusteltu jossain määrin. Kriittinen käsittely on jäänyt pinnalliseksi ja näkökulmat ovat hetkittäin kapeita. Perustelut ovat osittaisia ja jossain määrin epäuskottavia. Kokonaisuus on osittain looginen. Opiskelijan osallistuminen on passiivista tai hän ei ota vastuuta oppimisestaan. Opiskelijan osaaminen ei itsearvioinnin mukaan ole kehittynyt, vaan hän on osoittanut pääsääntöisesti vain aikaisemmin tunnistamaansa osaamista tai kehitys on vähäistä. Vertaisarviointi on pääsääntöisesti perustelematonta tai epäuskottavaa.
0: Työskentely ja tulokset ovat epäammattimaisia tai epäeettisiä. Raportissa on suoria lainauksia. Lähdemerkinnät ovat puutteellisia. Aiheita ei ole juurikaan perusteltu, kirjoitus on pääosin kritiikitön ja se on laadittu yhdestä näkökulmasta. Aihetta on käsitelty pinnallisesti, epäloogisesti ja johtopäätelmät ovat epäuskottavia. Opiskelija on passiivinen tai aggressiivinen oppimistilanteissa, eikä ota vastuuta oppimisestaan. Itse- ja tai vertaisarviointi on tekemättä (not translated)
Rakennus- ja energiatekniikan koulutusyksikkö (not translated)
Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
Kouvola Campus
5 credits
1-5
- (not translated)
Yhteiset Teams tapaamiset ohjaajan kanssa 17 - 20 tuntia, pienryhmä tapaamiset ohjaajan kanssa 45 min - 3 tuntia
Orientoivat ennakkotehtävät, 5 - 10 tuntia
Yksilötehtävät ja niiden vertaisarviointi, noin 40 tuntia
Pienryhmän kehittämistehtävä ja sen itse- ja vertaisarviointi noin 50 tuntia,
Opintojakson yleistehtävät, viestintä, itse- ja vertaisarviointi tai muu vastaava noin 5 tuntia
Yhteensä noin 135 tuntia (not translated)
1. Orientoituminen ja ryhmäytyminen, kehittämistehtävän aloittaminen, tutkimusongelman asettaminen. Kehittämistehtävän toteutussuunnitelman laatiminen.
2. Tutkimusongelman ja tutkimuskysymysten sekä tutkimus- ja analyysimenetelmien esittely.
3. Teorian esittely ja kehittäminen
4. Tutkimuksen ja analyysin alustava esitteleminen ja kehittäminen
5. Päätösseminaari: Tulosten esittely (not translated)
Marjo Suviranta
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Design thinking process & methods guide
Curedale, Robert
Design Community College 2016. 2nd edition
The Design thinking playbook
Mindful digital transformation of teams, products, services, businesses and ecosystems
Michael Lerwick, Patrick Link, Larry Leifer
Wiley 2018
Scheduled track:
Teaching organized according to timetable, in addition to working order share of the independent work as agreed.
Independent track:
The learning process that has been integrated into the work will be possible if in your assignments you can develop the know-how that has been mentioned in the objectives and contents of the study module. Contact the teacher of the study module before the beginning of the study module in good time to determine it
• is the learning process that has been integrated into the work possible in your own assignment
• what kind evidence you are able to give from your know-how
• witch parts of the study module you have to participate in teaching
It is estimated: learning exercises and the student's self-reflection.
Grounds: contents, plane of exercises and the student's own estimate of the learning.
Active participation and approved assignments
Excellent (5), Good (4-3), Satisfactory (2-1) Fail (0)
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 19.12.2022
15.08.2022 - 04.09.2022
10 - 30
Kulttuurin koulutusyksikkö (not translated)
Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
Kouvola Campus
1 credits
1 credits
1-5
The tasks of the study module can be made as a real life project cooperation, to be connected for example to the student´s own work
5 crs means 135 hours students work
The Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design focuses on future-orientation, change, development and evolution. The priority areas in the studies include the utilization of renewable materials in the built environment and the management and administration of the service process. Integration of building and design will renew the culture of construction planning.
An interest in developing your own professional skills is the best starting point for post-graduate studies. The studies can be completed while working, but you can also participate even if you are not currently employed.
This Master’s Programme is aimed at experts in the field of construction or design who have completed a bachelor's degree in the field. Depending on your previous education, you will graduate from the programme either as a Master of Engineering or Master of Culture and Arts.
The scope of the programme is 60 ECTS credits
Core competence (25 ECTS credits)
• Business in an innovative built environment 5 ECTS credits
• Green certificates in construction 5 ECTS credits
• Utilization of renewable bio-based materials in buildings 5 ECTS credits
• Conceptualization and productization of service design 5 ECTS credits
• Design thinking in sustainable construction 5 ECTS credits
Complementary competence (5 ECTS credits)
master’s thesis (30 ECTS credits)
Core competence studies are common to all graduate students.
At the beginning of your studies, you will prepare your personal study plan with the Studies Coordinator. The plan will support your study progress and professional growth. You can build your career path according to your study plan with the courses that serve your professional growth the best.
You can choose complementary studies offered for all Master’s students, from the common multidisciplinary Master School.
These common studies cover courses both in Finnish and English and include the following:
• Research and development
• Management, leadership and entrepreneurship
• International working environments
• Information, digital services and networks.
You can also complete complementary studies as part of the master’s programmes provided by other universities. In addition, you can include previously completed studies, if they are at master’s level and are in line with the objectives of the degree to be completed. You can ask the Studies Coordinator for more information about the approval of previously completed studies.
Study flexibly while working
The programme is organized as blended learning studies, which means you can study while working. The studies include contact and distance learning, independent studies and group work. Contact teaching is organised two days a month, and you are expected to participate in it. They are scheduled for working days and weekends.
During the master’s programme, you will get to know professionals in your own field as well as in other fields. A multidisciplinary network of experts is also useful for you after your studies. You also build important networks in work-related development projects, the most important of which is the master’s thesis.
South-Eastern Finland University of Applied Sciences offers an excellent and versatile framework for your learning. A significant part of your learning takes place outside the classroom. The multidisciplinary and international student community offers excellent opportunities for networking.