Please select the curriculum by the start year of studies and track.
Kimmo Kääriäinen
Teemu Saarelainen
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Sähköinen materiaali sekä web-materiaali. Harjoitustehtävät ja niiden mallivastaukset. (not translated)
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Viikottainen lähiopetus, sisältää teoriaa ja käytännön harjoituksia luokassa. Lisäksi useita pieniä itsenäisesti tehtäviä harjoitustehtäviä, jotka palautetaan. (not translated)
Osallistuminen opetukseen, harjoitustehtävien teko, harjoitustyöt. Mahdollinen koe tai tentti. (not translated)
Tuition in Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
3 credits
3 credits
1-5
Tutustutaan työelämässä käytettäviin ja muutoin ajankohtaisiin sovelluskehityksen tekniikoihin (not translated)
Yhteensä 135h, josta noin 70h ohjattua työskentelyä ja 65h itsenäistä työskentelyä. (not translated)
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan. (not translated)
Tuition in Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Opiskelija palauttaa hyväksyttävästi toteutetut harjoitustyöt kurssin loppuun mennessä. Opettaja järjestää uusintamahdollisuudet tutkintosäännön mukaisesti. (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä. (not translated)
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät. Osallistut opintojakson välikokeisiin ja halutessasi yksittäisille oppitunneille
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin. (not translated)
Palautettavat harjoitustehtävät ja välikokeet tai vaihtoehtoisesti tentti (not translated)
Tuition in Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana. (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä. (not translated)
Teemu Saarelainen
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Sähköinen materiaali sekä web-materiaali. Harjoitustehtävät ja niiden mallivastaukset. (not translated)
Osallistuminen työjärjestyksen mukaiseen lähi- ja/tai etätyöskentelyyn. Opiskelija toteuttaa opintojaksolla vaaditut harjoitustyöt ja -tehtävät sekä osallistuu kokeeseen kurssin loppupuolella.
Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovittava ennen opintojakson alkua opintojakson opettajan kanssa. (not translated)
Osallistuminen opetukseen, harjoitustehtävien teko, harjoitustyöt. Mahdollinen koe tai tentti. (not translated)
Tuition in Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
2 credits
3 credits
1-5
Yhteensä 135h, josta noin 70h ohjattua työskentelyä ja 65h itsenäistä työskentelyä. (not translated)
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät. Osallistut opintojakson välikokeisiin ja halutessasi yksittäisille oppitunneille
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin. (not translated)
Palautettavat harjoitustehtävät ja välikokeet tai vaihtoehtoisesti tentti. (not translated)
Tuition in Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana. (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä. (not translated)
Osku Kiri
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Kurssilla jaettavat aineistot. (not translated)
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukainen opetus. (not translated)
Arvioinnin perusteena ovat kurssin osaamistavoitteiden mukaiset tehtävät. Arvioinnin perusteiden ja arviointimenetelmien tarkempi kuvaus löytyy kurssin Learn-alustalta. (not translated)
Tuition in Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
23.08.2021 - 29.08.2021
20 - 50
osku.kiri@xamk.fi (not translated)
Kielet ja viestintä, Kotka (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
2 credits
1-5
Mahdolliset uusinnat uusintatenttipäivinä. (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. (not translated)
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Tuition in Finnish
01.08.2021 - 31.07.2025
23.08.2021 - 29.08.2021
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
Approved/Failed
Opintojakso toteutetaan opintojen aikana alkaen orientaatiosta ja tukien osaamisen karttumista koko opintojen ajan. (not translated)
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät. Osallistut opintojakson välikokeisiin ja halutessasi yksittäisille oppitunneille
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin. (not translated)
Palautettavat harjoitustehtävät ja lähiopetukseen osallistuminen. (not translated)
Tuition in Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
23.08.2021 - 29.08.2021
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Mikkeli Campus
1-5
Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana. (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä. (not translated)
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät. Osallistut opintojakson välikokeisiin ja halutessasi yksittäisille oppitunneille
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin. (not translated)
Palautettavat harjoitustehtävät ja välikokeet tai vaihtoehtoisesti tentti (not translated)
Tuition in Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
23.08.2021 - 29.08.2021
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Mikkeli Campus
1-5
Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana. (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä. (not translated)
Teemu Saarelainen
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Sähköinen materiaali sekä web-materiaali. Harjoitustehtävät ja niiden mallivastaukset. (not translated)
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Viikottainen lähiopetus, sisältää ohjelmoinnin teoriaa ja käytännön harjoituksia luokassa. Lisäksi useita pieniä itsenäisesti tehtäviä harjoitustehtäviä, jotka palautetaan. (not translated)
Osallistuminen opetukseen, harjoitustehtävien teko, harjoitustyöt. Mahdollinen koe tai tentti. (not translated)
Tuition in Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
23.08.2021 - 29.08.2021
0 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
3 credits
3 credits
1-5
Yhteensä 135h, josta noin 70h ohjattua työskentelyä ja 65h itsenäistä työskentelyä. (not translated)
Niina Mässeli
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta. Opintojakson opiskelumateriaali on koostettu useasta lähteestä. Opintojakson suorittaminen ei vaadi kirjallisuuden hankkimista tai lainaamista.
Jos suoritustapana on tentti, tentti perustuu oheiseen kirjallisuuteen:
Game Design: Theory & Practice, Richard Rouse
A Theory of Fun for Game Design, Raph Koster
Game Design Workshop, Tracy Fullerton
Rules of Play; Game Design Fundamentals, Katie Salen & Eric Zimmerman (not translated)
Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. (not translated)
Harjoitustyöt ja viikkojen esitehtävät.
tai
Tentti (not translated)
Tuition in Finnish
30.08.2021 - 31.10.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
20 - 30
Opintojakso toteutetaan 7 viikon rytmissä joka jakautuu 14 erilliseen 4h mittaiseen lähitapaamiseen.
Viikot on jaettu teemoihin ja teemojen mukaisesti toteutamme harjoitustöitä tiimityöskentelynä. Viikojen teemoja ovat. Mitä pelit ovat?, Monetisaatio, Prototyypit ja mockupit, Käyttöliittymät ja käyttökokemus, Kohdeyleisö ja julkaisualustat sekä Lautapelit. (opettaja pidättää oikeudet muutoksiin tarpeen niin vaatiessa)
Opintojakson aikana toteutettavat harjoitustyöt esitetään sekä arvioidaan. Opiskelijat toteuttavat myös itsenäisiä esitehtäviä viikkojen teemoihin. (not translated)
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
5 credits
2 credits
1-5
Materiaali koostettu työelämälähtöisesti. Hanketoiminta mukana opintojakson toteutuksessa.
Opintojakson aikana mahdollisuus kehittää omaan yritystoimintaan tähtääviä projekteja eteenpäin. (not translated)
Opintojakson tentti suoritetaan etukäteen määritettynä ajankohtana exam tenttiakvaariossa. (not translated)
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia (not translated)
Marko Oras
Face-to-face
Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on pääosin STEK:n tuottamaa, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa. (not translated)
Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset. (not translated)
Harjoitustyö, oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen toteutukseen. (not translated)
Tuition in Finnish
30.08.2021 - 17.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Materiaalin osaltan tuottaa STEK, seurataan tunnettuja PodCastejä sekä otetaan ajankohtaisia aiheita työelämästä. (not translated)
Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti. (not translated)
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia (not translated)
Niina Mässeli
Marko Oras
Face-to-face
Opiskelija hankkii ja selvittää itse projektissaan tarvittavan materiaalin (not translated)
Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan. (not translated)
Opikselijan raportoidessa piiska-palvelussa (https://piiska.gamelab.fi) 135h ja projektiraportti hyväksytään, niin opiskelja saa Hyväksytty merkinnän Pepissä kyseessä olevaan projektikurssiin. (not translated)
Tuition in Finnish
30.08.2021 - 17.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
20 - 30
Opiskelijan tulee tehdä ja hyväksyttävästi raportoida 135h opiskelijan työtä. Projektit etenee kronologisesti työjärjestyksissä, mutta projektit suoritetaan järjestyksessä aina kun vaadittu työmäärä on hyväksytysti raportoitu (not translated)
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
5 credits
Approved/Failed
Opiskelija kehittää työelämäntoimeksiantamaa projektia tai omaa tuotettaan eteenpäin. (not translated)
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia (not translated)
Henry Lähteenmäki
Face-to-face
Lecture notes and calculations.
Final exam.
Tuition in Finnish
30.08.2021 - 17.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
12 - 60
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
This course does not include RDI and work-related cooperation.
Niina Mässeli
Face-to-face
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. (not translated)
Harjoitustyöt ja arviointikeskustelut.
Tuntikirjanpito ja raportointi. (not translated)
Tuition in Finnish
30.08.2021 - 31.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
Approved/Failed
Opiskelija kehittää työelämätoimeksiantoa tai omaa tuotteeksi tähtää projektia eteenpäin. (not translated)
135 tuntia opiskelijan työtä. (not translated)
Niina Mässeli
Pekka Vilpponen
Marko Oras
Teemu Saarelainen
50% Face-to-face, 50% Distance learning
Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on koostettu useasta lähteestä, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa. (not translated)
Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan. (not translated)
Arviointi perustuu oppimistehtäviiin ja läsnäoloon/aktiivisuuteen opintojaksolla (not translated)
Tuition in Finnish
30.08.2021 - 22.10.2021
23.08.2021 - 29.08.2021
20 - 35
Opintojakso toteutetaan 7 viikon rytmissä. Opiskelu on jaettu 28 erilliseen opetuskertaan joille on määritetty viikkoteemat: Peli, Yhteisöt ja verkostot, Tapahtumat, Tekniikat ja toimintatavat, Peliyrityksen toiminta, Raha ja Opintojakson yhteenveto. (Opettajat pidättävät oikeudet muutoksiin, tilanteen niin vaatiessa) (not translated)
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
10 credits
5 credits
1-5
Game Studios, Satama logistiikan turvapuisto sekä muut peliohjelmoinnin koulutusta tukevat hankkeet mukana opintojakson toteutuksessa. Osallistuminen alalla merkittävään tapahtumaan tällä toteutuksella virtuaalisesti. (not translated)
Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti. (not translated)
270 tuntia, joista lähiopetusta noin 112 tuntia (not translated)
Niina Mässeli
Osku Kiri
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Opintojakson materiaali on koostettu useasta lähteestä. Opintojakson materiaali on koostettu opintojakson Learn -sivustolle.
Opintojaksolla hyödynnetään seuraavaa tai vastaavaa kirjallisuutta:
Jorma Kananen - Kehittämistutkimus interventiotutkimuksen muotona
Jorma Kananen - Toimintatutkimus kehittämistutkimuksen muotona (not translated)
Työviikkopohjainen suoritustapa:
Opintojakson kulkua ohjaa teemoihin jaetut osaamisalueet joita rytmittää ryhmätapaamiset.
Työhön integroitu tai nopeutettu suoritustapa:
Sovitaan ennen opintojakson alkua opettajien kanssa. (not translated)
Tuition in Finnish
30.08.2021 - 31.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
3 credits
3 credits
1-5
Opintojaksolla tähdätään miniopinnäytetyön toteutukseen jossa hyödynnetään projektiopinnoissa toteutettua tuotosta tai valmistellaan uuden projektin käynnistämiseen. (not translated)
Opintojakso suoritetaan syksyn 2021 aikana. (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Joista noin 50 tuntia järjestetään lähitapaamisin. (not translated)
Niina Mässeli
Marko Oras
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on koostettu useasta lähteestä, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa. (not translated)
Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset. (not translated)
Harjoitustyö, oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen toteutukseen. (not translated)
Tuition in Finnish
01.11.2021 - 17.12.2021
12.04.2021 - 25.04.2021
20 - 30
Opintojakso toteutetaan 7 viikon rytmissä. Opiskelu on jaettu 14 erilliseen opetuskertaan joille on määritetty teemat: Peliteollisuus, Laki ja sopimukset, Yritystoiminta, Yritystoiminta pelialalla, Peliprojektit, Mobiilipelien ekosysteemit, Konsolien ekosysteemit, PC-pelien ekosysteemit, Monetisaatio, Markkinointi, Valmistautuminen julkaisuun, Pelin julkaisu, Julkaisun jälkeen ja opintojakson yhteenveto. (Opettajat pidättävät oikeudet muutoksiin, tilanteen niin vaatiessa) (not translated)
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
5 credits
2 credits
1-5
Yhteistyötä peliohjelmoinnin koulutusta tukevien hankkeiden kanssa. Opiskelijat tähtäävät oman tuotteen julkaisuun tai työelämälähtöiseen prototyyppiin. (not translated)
Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti. (not translated)
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia (not translated)
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Tuition in Finnish
01.01.2022 - 30.06.2022
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Niina Mässeli
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta. (not translated)
Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. (not translated)
Harjoitustyöt, tuntiharjoitukset ja mahdollinen tentti. (not translated)
Tuition in Finnish
01.01.2022 - 01.05.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
20 - 28
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
5 credits
2 credits
1-5
Yritysvieraita aihekokonaisuuksien mukaisesti. (not translated)
Opintojakson tentti suoritetaan etukäteen määritettynä ajankohtana exam tenttiakvaariossa.
Uusintasuorituksen ajankohdat ilmoitettaan opintojakson Learn toteutuksella. Uusintasuorituksessa uusitaan koko opintojakson sisältö. (not translated)
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia (not translated)
Kimmo Kääriäinen
Face-to-face
Luentomateriaalit yms. sähköisessä oppimisympäristössä, www-lähteet ja referenssit. (not translated)
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. (not translated)
Palautettavat harjoitustehtävät ja välikokeet (not translated)
Tuition in Finnish
01.01.2022 - 01.03.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Ei ole (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä. (not translated)
Teemu Saarelainen
Face-to-face
Luentokalvot, web-materiaalit, lähdekoodit, mahdollinen oppikirja. (not translated)
Osallistuminen työjärjestyksen mukaiseen lähityöskentelyyn. Opiskelija toteuttaa opintojaksolla vaaditut harjoitustyöt ja -tehtävät sekä osallistuu kokeeseen kurssin loppupuolella.
Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovittava ennen opintojakson alkua opintojakson opettajan kanssa. (not translated)
Arviointi perustuu läsnäoloon ja osallistumiseen opetuksessa, harjoitustehtävien ja -töiden tekoon sekä mahdolliseen loppukokeeseen. (not translated)
Tuition in Finnish
01.01.2022 - 01.05.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Kurssilla toteutetaan harjoitustehtävinä ja -työnä käytännönläheinen pelimatematiikan ohjelmakoodipaketti. (not translated)
Opintojakso suoritetaan työjärjestyksen mukaisesti, joka on osoitteessa lukkarikone.xamk.fi
Kurssin loppukoe sovitaan yhdessä osallistujien kanssa. (not translated)
Yhteensä 135h (5op, á 27h), josta lähiopetusta noin 65h ja itsenäistä työskentelyä (harjoitustehtävät, kirjallisuus, jne.) noin 70h. (not translated)
Niina Mässeli
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta. Opintojakson opiskelumateriaali on koostettu useasta lähteestä. Opintojakson suorittaminen ei vaadi kirjallisuuden hankkimista tai lainaamista.
Jos suoritustapana on tentti, tentti perustuu oheiseen kirjallisuuteen:
Game Design: Theory & Practice, Richard Rouse
A Theory of Fun for Game Design, Raph Koster
Game Design Workshop, Tracy Fullerton
Rules of Play; Game Design Fundamentals, Katie Salen & Eric Zimmerman (not translated)
Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. (not translated)
Harjoitustyöt, tuntiharjoitukset ja mahdollinen tentti. (not translated)
Tuition in Finnish
01.01.2022 - 01.05.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
5 credits
2 credits
1-5
Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoistöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen. (not translated)
Opintojakson tentti suoritetaan etukäteen määritettynä ajankohtana exam tenttiakvaariossa.
Opintojakson uusintasuorituksien ajankohdat määritellään opintojakson Learn alustalla opintojakson alussa. Uusintasuorituksessa uusitaan koko opintojakson sisältö. (not translated)
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia (not translated)
Opintojakso toteutetaan 7 viikon rytmissä, joka jakautuu 14 erilliseen 4h mittaiseen lähitapaamiseen.
Viikot on jaettu teemoihin ja teemojen mukaisesti toteutamme harjoitustöitä tiimityöskentelynä. Viikojen teemoja ovat. Mitä pelit ovat?, Monetisaatio, Prototyypit ja mockupit, Käyttöliittymät ja käyttökokemus, Kohdeyleisö ja julkaisualustat sekä Lautapelit. (opettaja pidättää oikeudet muutoksiin tarpeen niin vaatiessa)
Opintojakson aikana toteutettavat harjoitustyöt esitetään sekä arvioidaan. Opiskelijat toteuttavat myös itsenäisiä esitehtäviä viikkojen teemoihin. (not translated)
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Tuition in Finnish
01.01.2022 - 01.05.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Tuition in Finnish
01.01.2022 - 01.05.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Niina Mässeli
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Pääasiallisena opiskelumateriaalina toimii W3Schools https://www.w3schools.com/ (not translated)
Osallistuminen työjärjestyksen mukaiseen työskentelyyn. Opiskelija toteuttaa opintojaksolla vaaditut harjoitustyöt ja -tehtävät.
Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovittava ennen opintojakson alkua opintojakson opettajan kanssa. (not translated)
Harjoitustyöt ja mahdollinen tentti. (not translated)
Tuition in Finnish
01.01.2022 - 01.05.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
5 credits
2 credits
1-5
Yhteistyötä TKI hankkeiden kanssa. Opintojakson lopputyönä opiskelija toteuttaa itselleen portfolion joka toimii työnhaun tukena ja tuo opiskelijan osaamista esille. (not translated)
135 tuntia opiskelijan työtä (not translated)
Mikko Koho
80% Face-to-face, 20% Distance learning
The teacher may require that the students obtain a particular textbook.
Additional materials will be provided by the teacher.
Scheduled track:
The student attends the required number of lessons and completes obligatory assignments as instructed by the teacher.
Independent track:
Each case must be initiated by the student and will be independently decided.
Blended track:
Each case must be initiated by the student and will be independently decided.
Assessment of written skills is primarily based on an examination.
Assessment of oral skills is primarily based on a presentation, and secondarily on a group communication assignment.
English
01.01.2022 - 01.05.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
20 - 50
Kielet ja viestintä, Kotka (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1 credits
1-5
This course does not include RDI and work-related cooperation.
All mandatory assignments must be completed and the exam passed within 12 months of the end date of the course.
5 ECTS credits
Marie Laaksonen
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Kontakt, teknisk svenska (not translated)
Tämä on työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutus peliohjelmoinnin opiskelijoille. Opetusta työjärjestyksen mukaan, läsnäolovelvollisuus 50 %.
Kesäopinnoissa on tarjolla verkkopainotteisempi toteutus. (not translated)
oppimistehtävät: hyväksytty - hylätty
suullinen tentti + kirjallinen tentti: arviointi erikseen numeerisesti, valtakunnalliset arviointikriteerit (not translated)
Tuition in Finnish
10.01.2022 - 31.03.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
20 - 50
Kielet ja viestintä, Kotka (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1 credits
1-5
Alakohtaista sanastoa ja työelämän viestintätilanteita. (not translated)
Ilmoitetaan opintojakson alussa (not translated)
135 t (not translated)
Niina Mässeli
Marko Oras
Face-to-face
Rajapintojen sekä pelimoottoreiden dokumentaatio. (not translated)
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tai tiimissä tehtävien oppimistehtävien mukaan. (not translated)
Harjoitustyöt ja arviointikeskustelut. (not translated)
Tuition in Finnish
10.01.2022 - 30.04.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
5 credits
Approved/Failed
Opiskelija toteuttaa työelämätoimeksiantoa tai omaan tuotteeseen tähtäävää projektia. (not translated)
135 tuntia opiskelijan työtä. (not translated)
Marko Oras
Face-to-face
Jussi Kasurinen, Ohjelmistotestauksen käsikirja
Online-materiaali (not translated)
Opiskelijalla on kolme mahdollista opiskeluväylää kurssiin osallistumiselle:
Työviikkopohjainen väylä: Osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen. Opiskelu etenee ryhmän aikataulun mukaisesti ja itsenäisesti tehtävien harjoitustehtävien tahdissa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä.
Työhön integroitu oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät työn ohella. Voit myös osoittaa vaaditun osaamisen työtehtävien ja aiemmin hankitun ammattitaidon osaamisen näytöllä. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä. (not translated)
Arviointi perustuu oppimistehtäviin, harjoituksiin ja tenttiin.. (not translated)
Tuition in Finnish
10.01.2022 - 30.04.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
20 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Mahdollinen työelämä toimeksi anto. (not translated)
Uusintasuoritukset sovitaan vastaavan opettajan kanssa. Tehtävien palautusajat on ennaltamäärätty (not translated)
Vaaditun osaamistason saavuttaminen edellyttää arvioilta noin 135 tunnin työskentelyä mistä n. puolet on kontaktiopetusta ja loppuosa itsenäistä opiskelua, harjoituksia. (not translated)
Henry Lähteenmäki
Face-to-face
Lecture notes and calculations.
Final Exam.
Tuition in Finnish
10.01.2022 - 29.04.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
12 - 40
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
This course does not include RDI and work-related cooperation.
Niina Mässeli
Marko Oras
Face-to-face
Rajapintojen ja pelimoottoreiden dokumentaatiot (not translated)
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit
työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. (not translated)
Harjoitustyöt ja arviointikeskustelut.
Tuntikirjanpito ja raportointi. (not translated)
Tuition in Finnish
10.01.2022 - 30.04.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
5 credits
Approved/Failed
Opiskelija toteuttaa työelämätoimeksiantoa tai omaa tuotteeksi tähtäävää ohjelmisto- tai peliprojektia. (not translated)
135 tuntia opiskelijan työtä. (not translated)
Marko Oras
Face-to-face
Learnissä tarjottava STEKin tuottama materiaali (not translated)
Opiskelijalla on kolme mahdollista opiskeluväylää kurssiin osallistumiselle:
Työviikkopohjainen väylä: Osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen. Opiskelu etenee ryhmän aikataulun mukaisesti ja itsenäisesti tehtävien harjoitustehtävien tahdissa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä.
Työhön integroitu oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät työn ohella. Voit myös osoittaa vaaditun osaamisen työtehtävien ja aiemmin hankitun ammattitaidon osaamisen näytöllä. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä (not translated)
Harjoitustyö sekä jaksottaiset kotitehtävät (not translated)
Tuition in Finnish
07.03.2022 - 30.04.2022
08.11.2021 - 21.11.2021
20 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
STEK ja DVV (not translated)
135h (not translated)
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
Assignments, exams and participation in contact teaching.
Tuition in Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
10 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Teemu Saarelainen
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Electronic material as well as web material published on the course's Learn platform. Exercises and their model answers are also given to students on the course's Learn platform and / or Teams channel.
Participation in contact and / or remote learning according to the work schedule. The student completes the assignments, tasks and project work required in the course before the given deadlines and participates in the exam at the end of the course if it will be arranged.
Alternative methods of study must be agreed with the lecturer in charge before the beginning of the course.
Participation in contact learning, completing course assignments and project work.
Tuition in Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
2 credits
1 credits
1-5
During the course students will implement data structure and algorithm programming tasks, which can be later utilized in different game projects and simulations.
Exercises and assignments will be returned to the Learn platform by the deadline specified there.
A total of 135h, of which about 70h is contact learning and 65h is independent work.
Teemu Saarelainen
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Electronic material as well as web material published on the course's Learn platform. Exercises and their model answers are also given to students on the course's Learn platform and / or Teams channel.
Participation in contact and / or remote learning according to the work schedule. The student completes the assignments, tasks and project work required in the course before the given deadlines and participates in the exam at the end of the course if it will be arranged.
Alternative methods of study must be agreed with the lecturer in charge before the beginning of the course.
Participation in contact learning, completing course assignments and project work.
Tuition in Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
2 credits
1 credits
1-5
During the course students will program a very basic implementation of a physics engine that can be utilized in games and simulations. Where possible, the actual physics problems encountered in game programming and game companies will be addressed.
Exercises and assignments will be returned to the Learn platform by the deadline specified there.
A total of 135h, of which about 70h is contact learning and 65h is independent work.
Marko Oras
Face-to-face
Tuition in Finnish
01.08.2022 - 31.12.2025
22.08.2022 - 28.08.2022
20 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
Approved/Failed
Opintojakso toteutetaan opintojen aikana alkaen orientaatiosta ja tukien osaamisen karttumista koko opintojen ajan. (not translated)
Pekka Vilpponen
Face-to-face
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
Assignments, exams and participation in contact teaching.
Tuition in Finnish
22.08.2022 - 18.12.2022
22.08.2022 - 28.08.2022
10 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Eero Särkiniemi
Face-to-face
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
Assignments, exams and participation in contact teaching.
Tuition in Finnish
22.08.2022 - 18.12.2022
22.08.2022 - 28.08.2022
20 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Henry Lähteenmäki
Face-to-face
Lecture notes and calculations.
Final exam.
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 09.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
12 - 60
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
This course does not include RDI and work-related cooperation.
Niina Mässeli
Marko Oras
Face-to-face
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
Assignments, exams and participation in contact teaching.
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 18.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Osku Kiri
Niina Mässeli
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Kananen Jorma - Kehittämistutkimus interventiotutkimuksen muotona
Kananen Jorma - Opinnäytetyön ja pro gradun pikaopas (not translated)
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan. (not translated)
Harjoitustyöt ja mahdollinen tentti. (not translated)
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 18.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
3 credits
1 credits
1-5
Opiskelijat toteuttavat opintojakson aikana minitutkielman joka tukee työelämälähtöistä tai omaksi tuotteeksi tähtäävää ohjelmisto- tai peliprojektia. (not translated)
Opintojakson tentti suoritetaan etukäteen määritettynä ajankohtana exam tenttiakvaariossa. (not translated)
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia (not translated)
ITY Peliteknologia_Kotka
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
Assignments, exams and participation in contact teaching.
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 18.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
3 credits
2 credits
1-5
Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Kimmo Kääriäinen
Face-to-face
Online self-study material, online resources and laboratory exercises
Scheduled track:
You participate into scheduled contact lessons. You studies are progressing in the pace of the group schedule and self paced learning activities.
Independent track:
If you are working in a company, organization or a higher education project aligned with the study unit learning outcomes, you are able to complete the study unit in your workplace. In this case contact your responsible teacher in the beginning of the studies to agree with a development project you can execute in your work. Successful completion requires you study the topics in theory and practice. You must show your skills via a demonstration, which is determined based on learning objectives.
Blended track:
You study the topics by yourself and execute required learning activities. In this case contact your responsible teacher in the beginning of the studies to agree on the required activities and demonstration of your skills
Assessment is based on learning activities and assignments
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 18.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
10 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Not planned
Retakes are arranged as needed in agreement with the teacher
Achieving the learning outcomes requires 135 hours of work of which about third are contact lessons and laboratory exercises and the rest are self study, practice exams and remote exercises
Niina Mässeli
Marko Oras
Face-to-face
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
Assignments, exams and participation in contact teaching.
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 18.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
20 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Niina Mässeli
Pekka Vilpponen
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
Assignments, exams and participation in contact teaching.
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 18.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
10 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
3 credits
2 credits
1-5
Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Niina Mässeli
Marko Oras
Face-to-face
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
Assignments, exams and participation in contact teaching.
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 18.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
20 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Marie Laaksonen
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Materiaali Learnissa + opettajan ohjaama muu materiaali. (not translated)
Työviikkopohjainen oppimisväylä: Tämä on päiväopiskelijoille tarkoitettu toteutus, joka sisältää lähiopetusta päiväsaikaan. Minimiläsnäolo 50 %, jota ei voi korvata tehtävillä.
Opintoja nopeuttava väylä on mahdollinen, jos kyseessä esim. osittainen hyväksiluku.
Työhön integroitu oppimisväylä: voit neuvotella opettajan kanssa integrointimahdollisuudesta ennen opintojakson alkua. (not translated)
Suullinen ja kirjallinen taito arvioidaan erikseen. Arvioinnin taustalla valtakunnalliset arviointikriteerit.
Tehtävät arvioidaan hyväksytty - täydennettävä - hylätty. (not translated)
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 25.11.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
20 - 50
Kielet ja viestintä, Kotka (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1 credits
1-5
Työelämän ja oman alan sanastoa ja viestintätilanteita. (not translated)
Uusintojen ajankohdat ilmoitetaan opintojakson alussa. (not translated)
135 t (not translated)
Niina Mässeli
Marko Oras
Pekka Vilpponen
Teemu Saarelainen
70% Face-to-face, 30% Distance learning
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
Assignments, exams and participation in contact teaching.
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 11.12.2022
22.08.2022 - 28.08.2022
25 - 35
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
4 credits
3 credits
1-5
Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Osku Kiri
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Kurssilla jaettavat aineistot. (not translated)
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukainen opetus. (not translated)
Arvioinnin perusteena ovat kurssin osaamistavoitteiden mukaiset tehtävät. Arvioinnin perusteiden ja arviointimenetelmien tarkempi kuvaus löytyy kurssin Learn-alustalta. (not translated)
Tuition in Finnish
29.08.2022 - 18.12.2022
22.08.2022 - 28.08.2022
20 - 50
osku.kiri@xamk.fi (not translated)
Kielet ja viestintä, Kotka (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
2 credits
1-5
Mahdolliset uusinnat opintojakson toteutuksella määritellyillä tavoilla. (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. (not translated)
Pekka Vilpponen
Distance learning
Opiskelumateriaali Moodlessa ja Teamsissa. (not translated)
• Opintojaksolla voi edetä enimmäkseen omaan tahtiin, isommilla harjoitustöillä on aikataulutetut palautukset.
• Itsenäistä työskentelyä. (not translated)
Tuition in Finnish
05.09.2022 - 15.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
1 - 20
Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskeljoille 30 paikkaa
Tutkinto-opiskelijoille 20 paikkaa (not translated)
Open UAS and Continuing Education
Open University, Degree Programme in Game Programming
Ecampus
3 credits
3 credits
Approved/Failed
On. (not translated)
3 opintopistettä vastaa n. 81 tuntia opiskelijan työtä. (not translated)
Niina Mässeli
Maarit Vahvanen
Face-to-face
Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.
Weekly-based learning pathway:
You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.
Accelerated learning pathway:
The method of participation must be agreed before the beginning of the course. If you work in a company, organization or project offered by a university, you can complete the course or module in your workplace / project either in full or in part.
In this case, you are in contact with the teacher of the course at the beginning of the course and agree on a development task for your workplace / project. Learning requires that in your work, you become acquainted with the themes covered in the course, and master them both in theory and in practice.
Assignments, exams and participation in contact teaching.
Tuition in Finnish
05.09.2022 - 18.12.2022
06.04.2022 - 22.04.2022
20 - 30
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
1-5
Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.
The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.
Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.
The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.
Teemu Saarelainen
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Electronic material as well as web material published on the course's Learn platform. Exercises and their model answers are also given to students on the course's Learn platform and / or Teams channel.
Participation in contact and / or remote learning according to the work schedule. The student completes the assignments, tasks and project work required in the course before the given deadlines and participates in the exam at the end of the course if it will be arranged.
Alternative methods of study must be agreed with the lecturer in charge before the beginning of the course.
Participation in contact learning, completing course assignments and project work.
Tuition in Finnish
31.10.2022 - 18.12.2022
22.08.2022 - 28.08.2022
Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)
Degree Programme in Game Programming
Kotka Campus
3 credits
1 credits
1-5
During the course students will use the most popular game engines to implement small game programming tasks and simple games. These can be later utilized in different game projects and simulations.
Exercises and assignments will be returned to the Learn platform by the deadline specified there.
A total of 135h, of which about 70h is contact learning and 65h is independent work.
Game Programming degree has been developed in tight collaboration with the game industry – knowledge from game companies and professionals has been utilized when planning the curriculum. During your studies you will achieve comprehensive game industry skills, which can also be used in software development in general.
Studying Game Programming gives you a great starting point to design, test and develop game products. International events and networking play a key role in game industry culture. During your studies you can participate in several game industry events and form professional networks.
Collaboration with game and software industry professionals gives students the possibility to work in various companies and publish commercial products already during their studies. Emphasizing project work in your studies enables you to focus on developing skills that really interest and motivate you.
Your future employment is important for us!
It’s possible for you to get a job during your studies, which means you can work in companies and publish commercial game products or other applications already as part of the education.
Xamk Gamelab –learning environment particularly well enables you to utilize your work as part of the studies. This means that you can work in a game company and get study credits based on your duties at the company.
If you see yourself as an entrepreneur, you can develop your venture project and improve the possibilities of success already during your studies. You can take part in the accelerators in the region and benefit from the mentoring and coaching they offer.
Studying Game Programming gives you a good starting point to design, test and develop game products. The studies are in mainly Finnish, but since the industry is global by nature, you will gain a lot of practice in your English skills. General programming abilities are in the core of the studies and you will be able to work with several different databases, design and implement software services and programs. Modeling both games and other software using modern design tools is a natural process in projects that are implemented throughout the studies. Knowledge and practical knowhow about the game production process is emphasized from day one.
First year studies focus on the basics of Game Production and Game Programming, that give you an introduction to using game engines and how to work in as a part of the game development team. The second year emphasizes programming skills and game design, but also gives you basic understanding of game business and monetization in games. After completing your 2nd year studies you have the necessary skills to work as a trainee in a game studio. The third year gives you some options to focus on different key areas as a developer, and you will become more and more involved with game projects as part of your studies. During the 3rd and 4th year you will build your portfolio that enables you to be a serious contender while applying for a job in the industry.
The studies are implemented as daily contact learning with plenty of programming project work as well as online self-studies. Game programming and programming can be learned only by doing, so problem solving and independent study is a key to master this profession.
BYOD – Bring Your Own Device
Usage of laptops and other equipment for your studies is required from all students. You can find more information about our BYOD policy from the Xamk website.
After graduating you can work as a
• Game Programmer
• Full stack developer
• Game Designer
• Junior Developer
• Developer
• Back-End developer
• Front-End developer
• Game developer
• Coder
• Programmer
• Data engineer
• DevOps developer
• Entrepreneur
• Startup entrepreneur
Entrepreneurship in game industry
Digital delivery of games has lowered the threshold of becoming an entrepreneur in the games industry. Many game studios are small nowadays, which means that entrepreneurial thinking is required from everyone. Basic understanding of the industry and business skills are highly valued among employers.
Connections with local game and software companies offer an excellent opportunity for real-life projects, practical training and theses from businesses. The regional game industry hub Playa (www.playahub.com) promotes the development of the local games ecosystem, gives practical advice to game developers, and offers trade show visibility with strong global connections.
In Kotka there are several game companies (e.g. Kukouri, Nitro Games) that offer possibilities for trainee positions, projects and thesis opportunities. However, connections to game studios all over Finland – and the whole world – give you a chance to relocate and pursue a career anywhere. The International Game Developers Association, IGDA, has a foothold here, too through the IGDA Finland Kotka Hub, that has monthly gatherings for people who want to connect with other developers.
Our degree program is actively involved in research and development projects that give you a chance to participate in different types of R&D tasks during your studies. Typical projects include developing an application or a game for a real-world client as a testbed for new business or research purposes. We are also involved with several startup-related RDI activities that include students and motivate them to participate in entrepreneurial projects and start new ventures.
GameLab is a learning environment in Xamk that gives you a natural working space with the tools that are used in game studios. This environment is meant to simulate the real environment that you will be working in once you graduate.
We offer an exciting set of newest hardware and software that enables you to create games and software programs for various modern platforms. GameLab is part of the global networks such as IGDA (International Game Developers Association) and member of Neogames, which is the Finnish game industry research and development association.