•   Strategic change management in digital economy DM00EA34-3002 11.01.2022-27.03.2022  5 credits  (DMMI22KY) +-
    Learning outcomes of the course
    You can identify and describe the digitalization megatrends and changes in the operating environment that are significant for the business of your own organization (workplace, own company or a related company).
    You are able to describe and analyze the opportunities offered by the digital environment for the service business and new innovative business models.
    You are able to identify your organization's change needs and apply development and change management practices.
    Prerequisites and co-requisites
    alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen (not translated)
    Course contents
    What actors and forces of change influence the company's operating and competitive environment?
    What is the situation of the company's digitalization and its development needs?
    How to anticipate future developments? What opportunities can different megatrends and digital disruption provide for business?
    What are the new business models and services in the digital environment?
    What changes do strategic choices require and how is development and change managed?

    Name of lecturer(s)

    Heli Kesämaa

    Mode of delivery

    Distance learning

    Recommended or required reading

    - Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia
    - Lisäksi muita asiantuntijaluentoja
    - Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    11.01.2022 - 27.03.2022

    Enrollment date

    10.01.2022 - 23.01.2022

    5 credits

    Group(s)
    • DMMI22KY
    Seats

    20 - 40

    Unit, in charge

    Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (not translated)

    Teacher(s)

    Heli Kesämaa, Marja-Leena Koskinen

    Further information for students

    Opettajat
    yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
    Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

    Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.

    Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä. (not translated)

    Programme(s)

    Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen

    Unit location

    Ecampus

    Virtual proportion

    5 credits

    Evaluation scale

    1-5

    Planned learning activities and teaching methods

    Opintojakson voi suorittaa täysin etänä. (not translated)

    Students use of time and load

    5 op työmäärä = noin 135 h (not translated)

    Work placement(s)

    Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita. (not translated)

    Exam schedule

    Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
    Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
    Opiskelu alkaa 11.1.2022 ja päättyy 27.3.2022. (not translated)