Siirry suoraan sisältöön

Rakennusprojektin laatu ja johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 204800714-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.08.2018 - 07.09.2018

Ajoitus

10.09.2018 - 14.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Rakennus- ja energiatekniikan koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Rakennustekniikan koulutus

Opettaja

  • Sirpa Laakso

Vastuuopettaja

Sirpa Laakso

Ryhmät

  • RA15S
    Rakennustekniikka, päivätoteutus

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaa opiskelija:tuntee työ-/johtamisprysgologian merkityksen rakennushankkeissatuntee erilasiet johtamisjärjestelmättuntee henkilöstöjohtamisen periaatteettuntee rakennusalan työlainsäädännön keskeiset perusteetmuodostaa kokonaisuuden laatujohtamisesta rakennushankkeissaarvioida tavanomaisten talonrakenushankkeiden laatutoimintojalaatia talonrakennushankkeen laatusuunnitelman

Sisältö

johtaminen käytännön projektissa (ammatillisen kasvun projektin työnjohtotehtävä)projektin johtamisen dokumentointityöpsygologiatyölainsäändäntöyritysvierailuja rakennusalan organisaatioissa; toiminnan johtamiseen liittyvä projektityöRakennusprojektin laatutoiminnotLaatujohtaminen rakennushankkeessa.Työmaan laatutoiminnot ja työmaan laatusuunnitelmaOpintojaksoon voi liittyä yritysprojeki laatusuunnitelmasta

Aika ja paikka

Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet oppimistehtävät. Oppimistehtävät (tunti-, ryhmä- ja yksilötehtävät) ja tentit ovat työviikkopohjaisen toteutuksen mukaisia. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Ohjausta saat opintojakson lähiopetustuntien yhteydessä.
Osallistut vierailevien luennoitsijoiden luennoille ja yritys- ja kohdevierailuille.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa AMK-tasoista osaamista voit hakea HOT -menettelyn kautta osaamisen tunnustamista.
Lisätietoa Studentissa: Osaamisen tunnistaminen

Opiskelumateriaali

1. Opiskelumateriaalit ovat pääsääntöisin Moodlessa tai Moodleen tallennettuina linkkeinä verkkoaineistoihin.
2. Kirjat määritelty opintojakson Moodle sivuilla
3. Muu opetusta ja opiskelua tukeva aineisto ja materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.
Läsnäolovaatimus lähiopetukseen vähintään 75 %.
Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä on tarkoitettu monimuoto-opiskelijalle, joka on jo töissä rakennusalan yrityksessä tai organisaatiossa. Päivätoteutuksessa opiskeleva ei voi valita tätä oppimisväylää.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet oppimistehtävät. Oppimistehtävät (tunti-, ryhmä- ja yksilötehtävät) ja tentit ovat työviikkopohjaisen toteutuksen mukaisia. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Ohjausta saat opintojakson lähiopetustuntien yhteydessä.
Osallistut vierailevien luennoitsijoiden luennoille ja yritys- ja kohdevierailuille.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa AMK-tasoista osaamista voit hakea HOT -menettelyn kautta osaamisen tunnustamista.
Lisätietoa Studentissa: Osaamisen tunnistaminen

Tentit ja muut määräajat

Yleinen tenttipäivä
Rakennustekniikan uusintatenttipäivänä ( tammi-, touko- tai syyskuu) Tarkemmat ajat lukkarissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä on tarkoitettu monimuoto-opiskelijalle, joka on jo töissä rakennusalan yrityksessä tai organisaatiossa. Päivätoteutuksessa opiskeleva ei voi valita tätä oppimisväylää.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä opintojaksolle: 135 h, josta
- lähiopetusta 35...45 %
- itsenäistä työskeltelyä 55...65 %

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla käydään läpi opintojakson osaamistavoitteet ja sisältö, erilaiset suoritustavat ja arviointiperusteet, sovitaan arvioitavien suoritusten ajankohdat ja ilmoitetaan opintojakson päättymisajankohta, jonka jälkeen suorituksia ei enää oteta vastaan.

Ystävällisesti pyydämme huomioimaan, että lähiopetuksen tai siinä käytettävän opetusmateriaalin tallentaminen (kuva ja ääni) ei ole sallittua.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytyn opintojaksoarvosanan saaminen edellyttää kaikkien oppimistehtävien ja tentin/tenttien suorittamista hyväksytysti.
Opintojaksolla on Moodletentti / tentit, joiden läpäisyraja on 60 %.
Tiedollinen osaaminen (a,b), taidollinen osaaminen (c,d,e), tiimityöskentely-/johtamisosaaminen/vastuunottaminen (f,g).
Hyväksytty opintosuoritus edellyttää osaamisen asianmukaista näyttöä ja toimintaa eettisesti kestävällä tavalla. Havaituissa opiskeluvilppitilanteissa noudatetaan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun eettisiä ohjeita.
Opiskelijalla on mahdollisuus yrittää opintojakson suorittamista kyseisen toteutuskerran aikana kaikkiaan kolme kertaa: opintojakson varsinaisella suorituskerralla tai kahdella uusintasuorituskerralla. Opiskelijalla on mahdollisuus yrittää opintojakson ja oppimistehtävien suorittamista enintään kolme kertaa

Hylätty (0)

Hyväksytty opintosuoritus edellyttää osaamisen asianmukaista näyttöä ja toimintaa eettisesti kestävällä tavalla. Havaituissa opiskeluvilppitilanteissa noudatetaan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun eettisiä ohjeita.
Hylkäämisperusteita ovat muun muassa kopiointi/plagiointi.
Opintojakson harjoitukset ja Moodle tentit tulee olla palautettuina opintojakson aikataulun mukaisesti tai mikäli erillistä aikataulua ei ole annettu -opintojakson päättymiseen mennessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Osaaminen valmistumisvaiheessa
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja pe-rustella valinnan
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
g. soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa