Siirry suoraan sisältöön

Software Engineering (5 op)

Toteutuksen tunnus: 206101612-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.01.2019 - 14.01.2019

Ajoitus

01.01.2019 - 31.07.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Teemu Saarelainen

Vastuuopettaja

Teemu Saarelainen

Ryhmät

  • TI16SPELI
    TI16S Peliohjelmointi

Tavoitteet

After completing this course the student understands the unique properties of play as a mode of user interaction. He/she identifies strengths and limitations of current game development technologies. He/she is able to apply principles of agile software development to game development. The student knows how to do play testing, usability testing, focus testing, and technical testing. After completing this course the student also understands how the traditional software engineering process can be organized in different kind of projects and he/she understands the importance of documentation and is able to use UML-diagrams in the definition of traditional software.

Sisältö

Properties of play, current game development technologies, agile software development, play testing, usability testing, focus testing, technical testing. Software engineering process, UML-diagrams, quality assurance, documentation, requirements control, product management.

Opiskelumateriaali

Luentokalvot, verkkomateriaali, tieteelliset artikkelit ja julkaisut, mallidokumentit ja harjoitustehtävät sekä niiden ratkaisut.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät
työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien
mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5op x 27h = 135h. Jakautuu lähiopetuksen ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien sekä raportoinnin kesken.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Excellent (5), good (4-3), fair (2-1); fail

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoituksiin. Loppuraportin laatiminen yhdessä pienryhmän kanssa. Koe kurssin lopussa.