Game Testing II (5 op)
Toteutuksen tunnus: 206103014-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.08.2018 - 07.09.2018
Ajoitus
27.08.2018 - 14.12.2018
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Niina Mässeli
- Marko Oras
Vastuuopettaja
Marko Oras
Ryhmät
-
TI16SPELITI16S Peliohjelmointi
Tavoitteet
Upon completion of this module the student will have skills in Game testing, methods of Software quality and in Test Phases, He/she will have skills in Test process used in game testing and also he/she will learn some general skills in the area of the making games and in usability of games. Upon completion of this course, the student will be able to work as a quality team member. Student is able to take account usability issues as part of game testing. He/she is able to run an usability test and report the results.
Sisältö
Game Testing in generalThe Game TeamThe Game Production CycleSoftware QualityTest PhasesUsability of gamesUsablity test
Aika ja paikka
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Opiskelumateriaali
Moodlessa olevan materiaalin lisäksi:
Usability Engineering, Jakob Nielsen
Game Usability, Isbister & Schaffer
A Practical Guide to Usability Testing, Dumas& Redish
Handbook of Usability testing, Jeffrey Rubin
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Opiskelijan työmäärä
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Assessment scale: Excellent (5), good (4-3), satisfactory (2-1), fail (0)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustyöt ja arviointikeskustelut.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia