Siirry suoraan sisältöön

Programming and Algorithms (5 op)

Toteutuksen tunnus: 206103414-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.08.2018 - 07.09.2018

Ajoitus

27.08.2018 - 14.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Teemu Saarelainen

Vastuuopettaja

Teemu Saarelainen

Ryhmät

  • TI16SPELI
    TI16S Peliohjelmointi

Tavoitteet

After completing this course the student understands how to use some of the most common data structures and related algorithms in games. Students also learn how to evaluate the performance of an algorithm and most of all students get more information and practice in selected programming language (C++).

Sisältö

ADTs, linked lists, arrays and other implementations, stack, queue, heap, graph, hash table, trees, encryption, sorting, search, collision detection, round robin, game trees, minimax, path finding, navigation mesh, projection algorithms, parsers and scanners.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Excellent (5), good (4-3), satisfactory (2-1), fail