Programming and Algorithms (5 op)
Toteutuksen tunnus: 206103414-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.08.2018 - 07.09.2018
Ajoitus
27.08.2018 - 14.12.2018
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Teemu Saarelainen
Vastuuopettaja
Teemu Saarelainen
Ryhmät
-
TI16SPELITI16S Peliohjelmointi
Tavoitteet
After completing this course the student understands how to use some of the most common data structures and related algorithms in games. Students also learn how to evaluate the performance of an algorithm and most of all students get more information and practice in selected programming language (C++).
Sisältö
ADTs, linked lists, arrays and other implementations, stack, queue, heap, graph, hash table, trees, encryption, sorting, search, collision detection, round robin, game trees, minimax, path finding, navigation mesh, projection algorithms, parsers and scanners.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Excellent (5), good (4-3), satisfactory (2-1), fail