Siirry suoraan sisältöön

Laatu- ja ympäristöjohtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 299200814-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.08.2018 - 07.09.2018

Ajoitus

27.08.2018 - 21.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketoiminnan logistiikan koulutus
  • Logistiikan koulutus

Opettaja

  • Lassi Leppänen
  • Eeva-Liisa Kauhanen

Vastuuopettaja

Lassi Leppänen

Ryhmät

  • LL16S
    Liiketoiminnan logistiikka, päivätoteutus
  • LO16S
    Logistiikka, päivätoteutus

Tavoitteet

Opiskelija tuntee laadun näkökulmat ja keskeiset laadunkehittämisen työkalut. Opiskelija tuntee yleisimpien laatu- ja ympäristöjärjestelmien periaatteet. Opiskelija tuntee logistiikkapalveluiden laadun osatekijät kysyntä-toimitusketjuissa ja palvelun laadun yleiset mittarit ja osaa analysoida logistiikkapalvelun laatua.

Sisältö

Laadun näkökulmat ja ulottuvuudetTQMlaadun kehittämisen työkalutlaatu- ja ympäristöjärjestelmätISO9000. EFQM, EMAS. Logistiikkapalvelun näkökulmat ja palvelun laadun mittaaminen.

Aika ja paikka

Opiskelija voi suorittaa opintojakson vanhemman opiskelijaryhmän mukana

Opiskelumateriaali

Materiaali ilmoitetaan Moodlessa

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opiskelija etenee työjärjestyksen mukaisesti

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opiskelija voi suorittaa osan tai koko opintojakson työelämään integroituna mikäli työskentelee laadunhallinnan tehtävissä

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelija voi suorittaa opintojakson vanhemman opiskelijaryhmän mukana

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso ei sisällä harjoittelua

Tentit ja muut määräajat

Palvelun laatu -osio: 21.1.2019. ja 4.2.2019

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelija voi suorittaa osan tai koko opintojakson työelämään integroituna mikäli työskentelee laadunhallinnan tehtävissä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on keskimäärin noin 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso koostuu kahdesta osasta: Laatu- ja ympäristöjohtaminen ja Palvelun laatu

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palvelun laatu: arviointi perustuu tentteihin

Hylätty (0)

Palvelun laatu: tenttiarvosana molemmista tai jommasta kummasta tentistä < 50%

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Palvelun laatu: tenttiarvosana yhteensä 50 - 69 %

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Palvelun laatu: tenttiarvosana yhteensä 70 - 89 %

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Palvelun laatu: tenttiarvosana yhteensä 90 - 100 %