Siirry suoraan sisältöön

Nuorten rahapelaaminen (2 op)

Toteutuksen tunnus: AV00CZ12-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

21.08.2017 - 01.09.2017

Ajoitus

01.10.2018 - 09.12.2018

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Mauno Saksio

Vastuuopettaja

Mauno Saksio

Ajoitusryhmät

  • Avoin AMK (Koko: 30. Avoin AMK: 0.)
  • Xamk tutkinto-opiskelijat (Koko: 10. Avoin AMK: 0.)

Pienryhmät

  • Avoin AMK
  • Xamk tutkinto-opiskelijat

Tavoitteet

Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan:
- osallistujilla on perustietoa nuorten pelaamisesta ja eri näkökulmista pelaamiseen, pelaamiseen liittyvistä haitoista ja ongelmallisesta pelaamisesta
- osallistujilla on perustietoa ja työvälineita pelihaittojen ehkäisyyn ja nuoren tukemiseen pelaamisen ongelmissa

Sisältö

Tässä opintojaksossa digitaalinen pelaaminen -käsitteellä tarkoitetaan ei-rahapelaamista. Nuoria ei ole tarkasti määritelty iän mukaan, mutta opintojakson sisällöt liittyvät peruskoulu-, lukio- ja ammattioppilaitosikäisten nuorten maailmaan.

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena

Opiskelumateriaali

Moduuliaineisto perustuu tämänhetkiseen tutkimustietoon ja kehittämistyöstä saatuun tietoon.
Oppimistehtäviä on kaksi: A-tehtävä liittyy nuorten rahapelaamiseen ja B-tehtävä digitaaliseen pelaamiseen. Tehtävät avautuvat näkyviin esittäytymisen jälkeen.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso sisältää verkko-oppimistehtäviä, jotka tulee tehdä annettavan aikataulun puitteissa. Opiskelija voi täydentää tarvittaessa vastauksiaan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena

Opiskelijan työmäärä

Verkko-opiskelua ja siihen sisältyvien oppimistehtävien tekemistä kahden (2) opintopisteen eli 54 tunnin verran.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opppimistehtävien hyväksytty suorittaminen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti pelaamiseen liittyviäammattikäsitteitä
b. hyödyntää verkkoaineistossa olevaa tutkimustietoa tietoa tiedonlähteistä
c. hahmotat nuorten pelaamiseen liittyviä tehtäväkokonaisuuksia ehkäisevässä työssä, tunnistamisessa, puheeksiottamisessa sekä ohjauksessa
d. toimia nuorten pelaajien kohtaamisessa sekä niin pelaajien kuin heidän läheistensä auttamisessa ja tukemisessa
e. hyödyntää pelaamiseen liittyviä puheeksiottamisemenetelmiä, pelaajien auttamiseen kehittyjä menetelmiä sekä tukea nuorten vanhempia
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Esitietovaatimukset

Ei edellytetä