Nuorten rahapelaaminen (2 op)
Toteutuksen tunnus: AV00CZ12-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
21.08.2017 - 01.09.2017
Ajoitus
01.10.2018 - 09.12.2018
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Mauno Saksio
Vastuuopettaja
Mauno Saksio
Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Koko: 30. Avoin AMK: 0.)
- Xamk tutkinto-opiskelijat (Koko: 10. Avoin AMK: 0.)
Pienryhmät
- Avoin AMK
- Xamk tutkinto-opiskelijat
Tavoitteet
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan:
- osallistujilla on perustietoa nuorten pelaamisesta ja eri näkökulmista pelaamiseen, pelaamiseen liittyvistä haitoista ja ongelmallisesta pelaamisesta
- osallistujilla on perustietoa ja työvälineita pelihaittojen ehkäisyyn ja nuoren tukemiseen pelaamisen ongelmissa
Sisältö
Tässä opintojaksossa digitaalinen pelaaminen -käsitteellä tarkoitetaan ei-rahapelaamista. Nuoria ei ole tarkasti määritelty iän mukaan, mutta opintojakson sisällöt liittyvät peruskoulu-, lukio- ja ammattioppilaitosikäisten nuorten maailmaan.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena
Opiskelumateriaali
Moduuliaineisto perustuu tämänhetkiseen tutkimustietoon ja kehittämistyöstä saatuun tietoon.
Oppimistehtäviä on kaksi: A-tehtävä liittyy nuorten rahapelaamiseen ja B-tehtävä digitaaliseen pelaamiseen. Tehtävät avautuvat näkyviin esittäytymisen jälkeen.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso sisältää verkko-oppimistehtäviä, jotka tulee tehdä annettavan aikataulun puitteissa. Opiskelija voi täydentää tarvittaessa vastauksiaan.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena
Opiskelijan työmäärä
Verkko-opiskelua ja siihen sisältyvien oppimistehtävien tekemistä kahden (2) opintopisteen eli 54 tunnin verran.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opppimistehtävien hyväksytty suorittaminen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti pelaamiseen liittyviäammattikäsitteitä
b. hyödyntää verkkoaineistossa olevaa tutkimustietoa tietoa tiedonlähteistä
c. hahmotat nuorten pelaamiseen liittyviä tehtäväkokonaisuuksia ehkäisevässä työssä, tunnistamisessa, puheeksiottamisessa sekä ohjauksessa
d. toimia nuorten pelaajien kohtaamisessa sekä niin pelaajien kuin heidän läheistensä auttamisessa ja tukemisessa
e. hyödyntää pelaamiseen liittyviä puheeksiottamisemenetelmiä, pelaajien auttamiseen kehittyjä menetelmiä sekä tukea nuorten vanhempia
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Esitietovaatimukset
Ei edellytetä