Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AV00DF30-3003
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
07.01.2020 - 01.03.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Opettaja LYM1
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
AVMILT20KMINIPOAvoin AMK, Mikkeli, Tradenomi (AMK) polku, verkko
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (luvut 1-4)
Luentomateriaalit sekä Moodle-alustalle linkitettävät muut matetiaalit
Arviointiasteikko
1-5
Lisätiedot
Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.