Siirry suoraan sisältöön

Viestintä kriisitilanteessa (5 op)

Toteutuksen tunnus: AV00EI73-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

18.10.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Turvallisuusalan koulutus

Opettaja

  • Pia Jääskeläinen

Vastuuopettaja

Pia Jääskeläinen

Tavoitteet

Ymmärrät viestinnän keskeisen roolin johtamisessa kriisitilanteessa. Opit kriisiviestinnän keskeiset periaatteet ja saat kokonaiskäsityksen kriisiviestinnän onnistumisen edellytyksistä. Hallitset viestinnän eettiset periaatteet ja ymmärrät arvojen merkityksen viestinnän onnistumiselle. Opit varautumaan kriiseihin viestinnän näkökulmasta ja ymmärrät ennaltaehkäisyn merkityksen kriisiviestinnän onnistumisen kannalta. Osaat laatia kattavan kriisiviestintäsuunnitelman huomioiden sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat. Ymmärrät myös sosiaalisen median erityispiirteet viestinnässä. Osaat toteuttaa ja johtaa kriisiviestintää.

Sisältö

Mitä on kriisiviestintä?
Mitä edellytetään onnistuneelta kriisiviestinnältä?
Millaisia ovat onnistuneen kriisiviestinnän elementtejä/periaatteita?
Miten kriiseihin varaudutaan kriisiviestinnän näkökulmasta?
Miten sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat huomioidaan kriisiviestintäsuunnitelmaa laadittaessa?
Miten kriisiviestintä hallitaan kokonaisuutena?
Mitkä ovat kriisiviestinnän kanavat?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat käyttää ammattikäsitteitä.
Osaat etsiä tietoa kriisiviestintään eri tietolähteistä.
Osaat toimia kriisiviestinnässä asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.