Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AV00EL93-3001
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
06.04.2021 - 26.05.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
AVMILTVALKOE21KAvoin AMK, Mikkeli, liiketalous, valintakoe 2021
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (luvut 1-4)
Luentomateriaalit sekä Moodle-alustalle linkitettävät muut matetiaalit.
Lisätietoja opiskelijoille
Tämä opintojakso on tradenomi (AMK), liiketalous, verkkotutkinnon valintakoeopintojakso.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan asteikolla 0-100 pistettä, alin hyväksytty raja on 50 pistettä.