Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: AV00EL93-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

06.04.2021 - 26.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marja-Leena Koskinen

Vastuuopettaja

Marja-Leena Koskinen

Ryhmät

  • AVMILTVALKOE21K
    Avoin AMK, Mikkeli, liiketalous, valintakoe 2021

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (luvut 1-4)
Luentomateriaalit sekä Moodle-alustalle linkitettävät muut matetiaalit.

Lisätietoja opiskelijoille

Tämä opintojakso on tradenomi (AMK), liiketalous, verkkotutkinnon valintakoeopintojakso.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioidaan asteikolla 0-100 pistettä, alin hyväksytty raja on 50 pistettä.