Siirry suoraan sisältöön

Dialogisuus ja tunteet työssä (2 op)

Toteutuksen tunnus: AV00EN89-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.05.2022 - 30.10.2022

Ajoitus

14.02.2022 - 30.11.2022

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 100

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
  • Avoin ammattikorkeakoulu

Opettaja

  • Tuija Silfer-Karppanen
  • Anu Rantanen

Vastuuopettaja

Anu Rantanen

Ryhmät

  • VV2021-2022
    Valinnaiset opinnot 2021-2022
  • VV2022-2023
    Valinnaiset opinnot 2022-2023

Tavoitteet

Työelämässä korostuvat nyt ja tulevaisuudessa inhimilliset taidot. Onnistuneen kanssakäymisen edellytyksiä ovat hyvät vuorovaikutus- ja palautetaidot, tunneäly sekä taito käsitellä konfliktitilanteita. Näitä taitoja tarvitaan kaikissa ammateissa, mutta niiden tarve korostuu palvelualoilla, joissa vuorovaikutus on osa arkisia tilanteita jatkuvasti - niin asiakkaiden suuntaan kuin työyhteisön sisälläkin.

Sisältö

Opintojaksolla opiskelija oppii vuorovaikutus- ja palautetaitoja sekä sen, miten tunteet vaikuttavat erilaisissa tilanteissa toimimiseen. Opiskelija saa perusvalmiudet tunteiden tunnistamiseen ja käsittelyyn osana onnistunutta vuorovaikutustilannetta. Opintojakson jälkeen opiskelijalla on valmiudet suoriutua taitavasti erilaisissa vuorovaikutustilanteissa aina palvelukokemuksen tuottamisesta konfliktitilanteiden ratkaisuun ja palautetilanteisiin.
Opintojakson teemat:
1: Dialogi työkaluna - taitavan vuorovaikutuksen perusta
2: Tunnetaidot – miten tunteet vaikuttavat meihin ja toimintaamme
3: Palautetaidot – palautteen antaminen ja vastaanottaminen
4: Konfliktitilanteiden taitava käsittely

Yksilölliset oppimisväylät

Työelämässä korostuvat nyt ja tulevaisuudessa inhimilliset taidot. Onnistuneen kanssakäymisen edellytyksiä ovat hyvät vuorovaikutus- ja palautetaidot, tunneäly sekä taito käsitellä konfliktitilanteita. Näitä taitoja tarvitaan kaikissa ammateissa, mutta niiden tarve korostuu palvelualoilla, joissa vuorovaikutus on osa arkisia tilanteita jatkuvasti - niin asiakkaiden suuntaan kuin työyhteisön sisälläkin.
Opintojaksolla opiskelija oppii vuorovaikutus- ja palautetaitoja sekä sen, miten tunteet vaikuttavat erilaisissa tilanteissa toimimiseen. Opiskelija saa perusvalmiudet tunteiden tunnistamiseen ja käsittelyyn osana onnistunutta vuorovaikutustilannetta. Opintojakson jälkeen opiskelijalla on valmiudet suoriutua taitavasti erilaisissa vuorovaikutustilanteissa aina palvelukokemuksen tuottamisesta konfliktitilanteiden ratkaisuun ja palautetilanteisiin.
Opintojakson teemat:
1: Dialogi työkaluna - taitavan vuorovaikutuksen perusta
2: Tunnetaidot – miten tunteet vaikuttavat meihin ja toimintaamme
3: Palautetaidot – palautteen antaminen ja vastaanottaminen
4: Konfliktitilanteiden taitava käsittely

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakson teemat:
1: Dialogi työkaluna - taitavan vuorovaikutuksen perusta
2: Tunnetaidot – miten tunteet vaikuttavat meihin ja toimintaamme
3: Palautetaidot – palautteen antaminen ja vastaanottaminen
4: Konfliktitilanteiden taitava käsittely

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen vaatii kaikkien osioiden oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Lisätiedot

Tämä on Xamkin avoimen AMK:n tarjontaan sisältyvä opintojakso.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua avoimen AMK:n opintojaksoille.