Siirry suoraan sisältöön

Game business and digital economy (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU20-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2019 - 30.08.2019

Ajoitus

26.08.2019 - 22.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Jagat Kunwar

Ryhmät

  • GDKV17SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Olet tietoinen peliteollisuuden erilaisista liiketoiminta- ja tulomalleista, kuten freemium ja premium.
Tunnet perusperiaatteet, kuinka valittu liiketoimintamalli vaikuttaa pelin suunnittelupäätöksiin.
Ymmärrät digitaalitalouden perusperiaatteet.
Olet tietoinen peleistäsi markkinoinnin ja mainostamisen eri kanavista.
Ymmärrät yrittäjyyden perusteet ja kuinka arvioida tulologiikkaa.

Sisältö

Kuinka pelin liiketoimintamalli vaikuttaa pelisuunnitteluun?
Mitä eroja ovat kaupallistamismalleissa, kuten premium-, freemium- ja paymium-mallit?
Kuinka tytäryhtiömarkkinointia, mikrotarjouksia, tilauksia ja markkinointia käytetään peleissä tulolähteenä?
Kuinka kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma pelillesi?
Mitä pitää ottaa huomioon käynnistettäessä ja miten arvioida sen kannattavuus?

Esitietovaatimukset

Basic knowledge of game production required.