Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: GE00DI31-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ajoitus
01.10.2021 - 30.11.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Geronomikoulutus
Opettaja
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja
Ann-Mari Sippu
Ryhmät
-
GEKV19SMGeronomi, monimuoto
Tavoitteet
Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.
Sisältö
Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtä (1 op = 27 h opiskelijan työtä)
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson tavoitteet:
Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.
Opintojakson sisältö:
Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Opintojaksolla on numeerinen arviointi (1-5) sekä hyväksytty / hylätty arviointi
Arvioinnin kriteerit muodostuvat oppimistehtävien ohjeiden noudattamisesta.
Esitietovaatimukset
Edellyttää Asiakas – ja palveluohjauksen lähtökohdat (5op) opintojakson suorittamista.