Siirry suoraan sisältöön

Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: GE00DI31-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

12.04.2021 - 25.04.2021

Ajoitus

01.10.2021 - 30.11.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Geronomikoulutus

Opettaja

  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu

Vastuuopettaja

Ann-Mari Sippu

Ryhmät

  • GEKV19SM
    Geronomi, monimuoto

Tavoitteet

Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.

Sisältö

Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtä (1 op = 27 h opiskelijan työtä)

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson tavoitteet:

Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.

Opintojakson sisältö:

Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi:

a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Opintojaksolla on numeerinen arviointi (1-5) sekä hyväksytty / hylätty arviointi
Arvioinnin kriteerit muodostuvat oppimistehtävien ohjeiden noudattamisesta.

Esitietovaatimukset

Edellyttää Asiakas – ja palveluohjauksen lähtökohdat (5op) opintojakson suorittamista.