Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymykset (5 op)

Toteutuksen tunnus: GE00DI32-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

01.02.2020 - 15.05.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Geronomikoulutus

Opettaja

  • Riitta Tenkanen-Salmela
  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu

Vastuuopettaja

Ann-Mari Sippu

Ryhmät

  • GEKV17SM
    Geronomi, monimuoto

Tavoitteet

Hahmotat asiakas – ja palveluohjauksen monialaisena työmenetelmänä sosiaali – ja terveydenhuollon muuttuvissa toimintaympäristöissä.
Tunnistat monikulttuurisuuden näkökulman asiakasohjauksen työorientaatiossa.
Tunnistat sosiaali –ja terveydenhuollon määrämuotoisen kirjaamisen merkityksen asiakasohjausprosessin osana.

Sisältö

Mikä on asiakasohjauksen paikka yhteiskunnan muutoksessa?
Miten asiakasohjauksessa huomioidaan monikulttuurisuus?
Mitä tarkoittaa sosiaali – ja terveydenhuollon määrämuotoinen kirjaaminen ja miten sitä tulee soveltaa käytännön työvälineenä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa Learn (Moodle) oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Asiakas - ja palveluohjauksen erityiskysymykset opintojakso toteutetaan verkko-opintoina, johon sisältyy itsenäistä työskentelyä ja tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
Opintojakso sisältää yhden webinaarin (live AC-luennon), jonka aika ilmoitetaan myöhemmin.

Opiskelijan työmäärä

Asiakas - ja palveluohjauksen erityiskysymykset opintojakson laajuus on 5 op eli 135 h opiskelijan työtä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso sisältää arvioitavia tehtäviä (arvioidaan asteikolla 1-5). Arvioitavien tehtävien arvioinneissa painottuvat seuraavat asiat:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Esitietovaatimukset

Edellyttää Asiakas – ja palveluohjaksen lähtökohdat (5op) sekä Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi ( 5op) opintojaksojen suorittamista.