Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymykset (5 op)
Toteutuksen tunnus: GE00DI32-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 10.01.2020
Ajoitus
01.02.2020 - 15.05.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Geronomikoulutus
Opettaja
- Riitta Tenkanen-Salmela
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja
Ann-Mari Sippu
Ryhmät
-
GEKV17SMGeronomi, monimuoto
Tavoitteet
Hahmotat asiakas – ja palveluohjauksen monialaisena työmenetelmänä sosiaali – ja terveydenhuollon muuttuvissa toimintaympäristöissä.
Tunnistat monikulttuurisuuden näkökulman asiakasohjauksen työorientaatiossa.
Tunnistat sosiaali –ja terveydenhuollon määrämuotoisen kirjaamisen merkityksen asiakasohjausprosessin osana.
Sisältö
Mikä on asiakasohjauksen paikka yhteiskunnan muutoksessa?
Miten asiakasohjauksessa huomioidaan monikulttuurisuus?
Mitä tarkoittaa sosiaali – ja terveydenhuollon määrämuotoinen kirjaaminen ja miten sitä tulee soveltaa käytännön työvälineenä?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa Learn (Moodle) oppimisympäristössä.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Asiakas - ja palveluohjauksen erityiskysymykset opintojakso toteutetaan verkko-opintoina, johon sisältyy itsenäistä työskentelyä ja tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
Opintojakso sisältää yhden webinaarin (live AC-luennon), jonka aika ilmoitetaan myöhemmin.
Opiskelijan työmäärä
Asiakas - ja palveluohjauksen erityiskysymykset opintojakson laajuus on 5 op eli 135 h opiskelijan työtä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso sisältää arvioitavia tehtäviä (arvioidaan asteikolla 1-5). Arvioitavien tehtävien arvioinneissa painottuvat seuraavat asiat:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Esitietovaatimukset
Edellyttää Asiakas – ja palveluohjaksen lähtökohdat (5op) sekä Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi ( 5op) opintojaksojen suorittamista.