Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymykset (5 op)

Toteutuksen tunnus: GE00DI32-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.12.2020 - 14.01.2021

Ajoitus

15.02.2021 - 02.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Geronomikoulutus

Opettaja

  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu

Vastuuopettaja

Ann-Mari Sippu

Ryhmät

  • GEKV18SM
    Geronomi, monimuoto

Tavoitteet

Hahmotat asiakas – ja palveluohjauksen monialaisena työmenetelmänä sosiaali – ja terveydenhuollon muuttuvissa toimintaympäristöissä.
Tunnistat monikulttuurisuuden näkökulman asiakasohjauksen työorientaatiossa.
Tunnistat sosiaali –ja terveydenhuollon määrämuotoisen kirjaamisen merkityksen asiakasohjausprosessin osana.

Sisältö

Mikä on asiakasohjauksen paikka yhteiskunnan muutoksessa?
Miten asiakasohjauksessa huomioidaan monikulttuurisuus?
Mitä tarkoittaa sosiaali – ja terveydenhuollon määrämuotoinen kirjaaminen ja miten sitä tulee soveltaa käytännön työvälineenä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on pääsääntöisesti sähköisessä muodossa Learn-oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Asiakas - ja palveluohjauksen erityiskysymykset opintojakso toteutetaan verkko-opintoina, johon sisältyy itsenäistä työskentelyä ja tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
Opintojakso sisältää yhteisen aloitus webinaarin Teams alustalla, jonka ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Tentit ja muut määräajat

Opiskelija etenee Learn-oppisalustalla itsenäisesti ja oman aikataulun mukaisesti. Noudattaen kuitenkin oppimistehtävien palautuspäivämääriä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5op eli 135h opiskelijan työtä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Xamkin yleiset arviointikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Opintojakson yksittäisten tehtävien arvioinnin kriteereinä toimii kunkin tehtävän ohjeistus.
Opintojakson suorittaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Esitietovaatimukset

Edellyttää Asiakas – ja palveluohjaksen lähtökohdat (5op) sekä Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi ( 5op) opintojaksojen suorittamista.