Työelämäharjoittelu IV (10 op)
Toteutuksen tunnus: H26E307-8S001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.08.2018 - 07.09.2018
Ajoitus
27.08.2018 - 22.12.2018
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Helka Sarén
- Pia Kraft-Oksala
- Anne Henttonen
- Suvi Lamberg
- Elina Päykkönen
Vastuuopettaja
Suvi Lamberg
Ryhmät
-
H2616KNFysioterapia, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat toimia fysioterapeutin ammatin edellyttämällä tavalla erilaisissa sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöissä. Sovellatfysioterapeuttisen tutkimisen, arvioinnin ja vaikuttamisen keinoja näyttöön perustuen ja kriittisesti arvioiden. Osaat toimia dialogisesti ongelmanratkaisutilanteissa ja moniammatillisissa työryhmissä ja verkostoissa. Arvioit omaa osaamistasi ja toimintaasi kriittisesti ja kehittäen.
Sisältö
Miten arviot ja teet johtopäätöksiä kliiniseen päättelyyn ja fysioterapeuttiseen erotusdiagnostiikkaan perustuen erilaisissa ongelmanratkaisutilanteissa. Miten tuet asiakkaan toimintakykyä erilaisilla apuvälineillä ja ohjaamalla hyödyntämään elinympäristön mahdollisuuksia? Miten motivoit asiakkaita oman terveytensä ja toimintakykynsä edistämiseen heitä voimaannuttavalla tavalla? Miten toimit oman alasi edustajana monialaisessa työyhteisössä?
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa g. soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.
Esitietovaatimukset
1. ja 2. vuoden opinnot suoritettu hyväksytysti. Työelämäharjoittelu III. Suomen kieli ja viestintä.