Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuuden hyvinvointipalveluiden konseptointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00EG80-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.08.2021 - 05.09.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 25

Koulutus

  • Kulttuurihyvinvoinnin koulutus (ylempi amk, Taiteet ja kulttuuriala)
  • Kulttuurihyvinvoinnin koulutus (ylempi amk, Terveys- ja hyvinvointialat)

Opettaja

  • Marjo Suviranta
  • Sari Ranta

Vastuuopettaja

Marjo Suviranta

Ryhmät

  • KUMKV21KY
    Kulttuurihyvinvointi, muotoilija, yamk
  • KUSKV21KY
    Kulttuurihyvinvointi, sosiaali- ja terveysala, yamk

Tavoitteet

Osaat määritellä tulevaisuuden hyvinvointipalvelun konseptille tavoitteet ja reunaehdot tutkimusten pohjalta.
Osaat hyödyntää ideointimenetelmiä innovatiivisesti ja laaja-alaisesti konseptin kehittämisessä.
Osaat tehdä näkyväksi suunnittelua, arvioida sitä ja suunnitella vaihtoehtoisia ratkaisuja yhdessä sidosryhmien kanssa.

Sisältö

Miten suunnittelet ja toteutat kulttuurihyvinvointipalvelukonseptin valittuun tehtäväkenttään?
Kuinka analysoit ja perustelet eri vaiheiden valinnat?
Miten esittelet suunnitellun palvelukonseptin sidosryhmille?

Opiskelumateriaali

Keinonen, Turkka & Takala, Roope. 2006. Product concept design: a review of the conceptual design of products in industry. New York (NY): Springer. (76 product)
Keinonen, Turkka & Jääskö, Vesa. 2004. Tuotekonseptointi. Helsinki: F.G. Lönnberg.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
- onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
- millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
- mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen

Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys opettajaan
Verkko-opetus, lähiopetus, itsenäinen työskentely
Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien aikataulut kirjataan Learn-alustalle

Opiskelijan työmäärä

5 op on 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksosisältää X lähipäivää

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty

Esitietovaatimukset

Kulttuurihyvinvoinnin teoreettinen tausta
Kulttuurihyvinvoinnin merkitys ja mahdollisuudet
Hyvinvointipalveluiden asiakasymmärrys