Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.08.2018 - 07.09.2018
Ajoitus
03.09.2018 - 31.12.2018
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marita Kankaanranta
Vastuuopettaja
Marita Kankaanranta
Ryhmät
-
LTKV18SP1Liiketalous, julkishallinto ja juridiikka
-
LTKV18SP2Liiketalous, taloushallinto
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Oppikirja: Bergström-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 Edita Publishing
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lukujärjestykseen merkityt lähiopetustunnit ja itsenäisiä tehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
4.2.2019 ja 25.3.2019. Lisäksi syksyllä 26.8.2019 ja 18.11.2019.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti (60%) sekä yritysanalyysitehtävä (40%) arvosana-asteikolla 1-5.