Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.01.2019 - 14.01.2019

Ajoitus

28.01.2019 - 19.05.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Myynnin ja markkinoinnin koulutus

Opettaja

  • Marita Kankaanranta

Ryhmät

  • MYKV19KM
    Myynti ja markkinointi, monimuoto

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Oppikirja: Seija Bergström - Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi 2015 tai uudempi. Muu Moodlessa määritelty opiskelumateriaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso on kokonaan verkossa toteutettava. Moodle-alustalla annetaan tehtävät ja niiden palautuspäivät ja sähköisen tentin ajankohta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtävät ja tentti.