Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3016
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ajoitus
28.01.2019 - 19.05.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marita Kankaanranta
Vastuuopettaja
Marita Kankaanranta
Ryhmät
-
LTKV19KMLiiketalous, monimuoto
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Bergström-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi 2015 tai uudempi painos. Lisäksi opettajan moodlessa määrittämä materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso on kokonaan verkossa toteutettava. Moodle-alustalla annetaan tehtävät ja niiden palautuspäivät ja sähköisen tentin ajankohta.