Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3024
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 10.01.2020
Ajoitus
01.01.2020 - 30.04.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan data-analytiikan ja visualisoinnin koulutus
Opettaja
- Mari Maunula
Vastuuopettaja
Mari Maunula
Ryhmät
-
DAKV19SPLiiketalouden data-analytiikka ja visualisointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Bergström, S., Leppänen, A. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Painos 2015. Lisäksi materiaalit Moodlesta.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso alkaa orientoivalla, itsenäisesti tehtävällä etukäteistehtävällä jonka opettaja lähettää viikolla 3/2020.
Arviointiasteikko
1-5