Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3034
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 04.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Turvallisuusalan koulutus
Opettaja
- Pia Jääskeläinen
- Aki Mähönen
Vastuuopettaja
Aki Mähönen
Ryhmät
-
TUSA20SPTradenomikoulutus, turvallisuusala
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Arviointiasteikko
1-5