•   Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3035 18.10.2021-12.12.2021  5 op  (LTMI21SM) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
    Opintojakson sisältö
    Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

    Opettajan/vastuuhenkilön nimi

    Marja-Leena Koskinen

    Toteutustapa

    Lähiopetus

    Opiskelumateriaali

    Blomster M, Kurtti J-R, Määttä, M ja Sinisalo J. 2020. Digitaalisen markkinoinnin käsikirja – opas mikro- ja pk-yrityksille. Oulu: Oulun Ammattikorkeakoulu
    Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    18.10.2021 - 12.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    23.08.2021 - 29.08.2021

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)
    • LTMI21SM
    Paikkoja

    20 - 60

    Vastuuyksikkö

    Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

    Opettaja(t)

    Marja-Leena Koskinen

    Koulutusohjelma(t)

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    Mikkelin kampus

    Arviointiasteikko

    1-5