Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3040
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ajoitus
15.02.2021 - 24.05.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Laura Hakanen
Vastuuopettaja
Laura Hakanen
Ryhmät
-
LTKV21KMLiiketalous, monimuoto
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan lähiopetuksena lukujärjestyksen mukaan, lisäksi siinä on itsenäisesti suoritettavia tehtäviä opetustuntien ulkopuolella.
Lähiopetus:
15.2. 14.15-16.45
22.2. 14.45-16.15
8.3. 14.00-16.30
22.3. 12.15-14.45
12.4. 14.45-16.15
26.4. 10.45-13.45
17.5. 14.00-16.30
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa 27 h opiskelijan työtä.
Arviointiasteikko
1-5