Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3040

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.12.2020 - 14.01.2021

Ajoitus

15.02.2021 - 24.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Laura Hakanen

Vastuuopettaja

Laura Hakanen

Ryhmät

  • LTKV21KM
    Liiketalous, monimuoto

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan lähiopetuksena lukujärjestyksen mukaan, lisäksi siinä on itsenäisesti suoritettavia tehtäviä opetustuntien ulkopuolella.
Lähiopetus:
15.2. 14.15-16.45
22.2. 14.45-16.15
8.3. 14.00-16.30
22.3. 12.15-14.45
12.4. 14.45-16.15
26.4. 10.45-13.45
17.5. 14.00-16.30

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa 27 h opiskelijan työtä.

Arviointiasteikko

1-5