•   Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3047 13.09.2021-31.12.2021  5 op  (LTKV21SP1) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
    Opintojakson sisältö
    Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

    Opettajan/vastuuhenkilön nimi

    Katariina Palmu

    Toteutustapa

    60% Lähiopetus, 40% Virtuaaliopetus

    Opiskelumateriaali

    Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy
    Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    13.09.2021 - 31.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    23.08.2021 - 29.08.2021

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)
    • LTKV21SP1
    Paikkoja

    20 - 60

    Vastuuyksikkö

    Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola

    Opettaja(t)

    Katariina Palmu

    Koulutusohjelma(t)

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    Kouvolan kampus

    Virtuaaliosuus

    2 op

    Arviointiasteikko

    1-5

    Toteutuksen osien kuvaus

    Osa kurssin suoritusta on pienryhmissä tehtävä yritysanalyysi opiskelijoiden valitsemista yrityksistä. Tämä yritysanalyysi on osa myös Yritystoiminta ja yrittäjyys -opintojaksoa. Voit kuitenkin osallistua kurssille, vaikka et opiskelisi samanaikaisesti Yritystoiminta ja yrittäjyys -opintojaksolla.

    Opiskelijan työmäärä

    n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).