Siirry suoraan sisältöön

Yrityspeli (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AB05-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

20.01.2020 - 26.04.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Kristiina Kinnunen

Vastuuopettaja

Kristiina Kinnunen

Ryhmät

  • LTMI18SM
    Liiketalous, monimuoto

Tavoitteet

Osoitat perehtyneisyyttä liiketoiminnan kokonaisuuteen ja osaat suunnitella yrityksen liiketoimintaa.
Osaat soveltaa ammatillisia tietoja ja taitoja käytännön yritystoimintaa muistuttavissa päätöksentekotilanteissa.
Osaat analysoida yrityksen toimintaa laskelmien ja tunnuslukujen avulla ja käyttää analysoimaasi tietoa päätöksenteon apuna.
Osaat toimia tiimin jäsenenä simuloidussa kilpailutilanteessa, jossa tehdään yrittäjämäisiä päätöksiä käytettävissä olevan ajan ja tietojen puitteissa.

Sisältö

Miten yritys toimii ja mitkä ovat eri toimintojen keskinäiset vuorovaikutussuhteet?
Miten yrityksen toimintaa suunnitellaan, budjetoidaan, toteutetaan ja analysoidaan?
Miten kilpailijat toimivat ja miten niiden toiminta vaikuttaa omaa yritystä koskevaan päätöksentekoon?
Miten työskennellään ryhmässä annettujen aikataulujen ja sovittujen ohjeiden mukaan?

Opiskelumateriaali

Jylhä & Viitala: Liiketoimintaosaaminen.
Hesso: Hyvä liiketoimintasuunnitelma

Opiskelijan työmäärä

133h verkossa työskentelyä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Virtuaalisen yrityspelin pelaaminen pienryhmissä
Tentti
Palautettavat tehtävät/raportti

Esitietovaatimukset

Edellyttää liiketalouden 1.-3. lukukauden opinnot osaksi tai kokonaan.