Siirry suoraan sisältöön

Asiakas digitaloudessa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AB27-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

27.01.2020 - 27.04.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Aarni Ahtola
  • Johanna Harju

Vastuuopettaja

Johanna Harju

Ryhmät

  • LTKV19KM3
    Liiketalous, monimuoto, digitaalinen liiketoiminta

Tavoitteet

Osaat tunnistaa asiakkaiden tarpeet liiketoimintamahdollisuutena.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin ja mittakaavaetujen merkityksen tuottavuudessa.
Osaat analysoida digitaalisen ansaintalogiikan kannattavuus- ja riskitasoa.
Ymmärrät asiakkaiden ja muiden sidosryhmien merkityksen oman oppimisen ja kehittymisen kannalta.

Sisältö

Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä on kiertotalous ja miten digitalisaatio vaikuttaa siihen?
Miten kuluttajakäyttäytymisen muutokset voidaan ottaa huomioon omassa liiketoiminnassa?
Miten asiakasrajapinnan digitalisoituminen vaikuttaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat asiakkuudenhallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet?
Miten asiakkaiden tarpeet täytetään digitaalisen ansaintalogiikan mukaisesti?

Opiskelumateriaali

Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähitapaamiset, joihin on Teams -yhteys, tehtävät ja muut arviointiin vaikuttavat suoritukset.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Lähitapaamisiin on Teams -yhteys. Niistä tulee myös tallenteet, joten opintojakson suoritus onnistuu myös verkon kautta.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Lähitapaamiset, joihin on Teams -yhteys, tehtävät ja muut arviointiin vaikuttavat suoritukset.

Tentit ja muut määräajat

Tässä opintojaksossa ei ole tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

5 op on 133 h opiskelijan työtä. Opintojakso kestää 13 viikkoa, joten työmäärä on noin 10 h/vko. Se syntyy tapaamisista, oppimispäiväkirjan pitämisestä ja muista tehtävistä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajina toimivat Johanna Harju (johanna.harju@xamk.fi) ja Aarni Ahtola (aarni.ahtola@xamk.fi)

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimispäiväkirjan pitämiseen (50 % kokonaisarvioinnista) ja muihin tehtäviin (yhteensä 50 % kokonaisarvioinnista). Kaikki arvioinnin osat tulee olla suoritettu hyväksytysti.

Esitietovaatimukset

Tietotekniset työvälineet tai vastaava osaaminen.
Asiakaslähtöinen markkinointi tai vastaava osaaminen.