Asiakas digitaloudessa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AB27-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 10.01.2020
Ajoitus
27.01.2020 - 27.04.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Aarni Ahtola
- Johanna Harju
Vastuuopettaja
Johanna Harju
Ryhmät
-
LTKV19KM3Liiketalous, monimuoto, digitaalinen liiketoiminta
Tavoitteet
Osaat tunnistaa asiakkaiden tarpeet liiketoimintamahdollisuutena.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin ja mittakaavaetujen merkityksen tuottavuudessa.
Osaat analysoida digitaalisen ansaintalogiikan kannattavuus- ja riskitasoa.
Ymmärrät asiakkaiden ja muiden sidosryhmien merkityksen oman oppimisen ja kehittymisen kannalta.
Sisältö
Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä on kiertotalous ja miten digitalisaatio vaikuttaa siihen?
Miten kuluttajakäyttäytymisen muutokset voidaan ottaa huomioon omassa liiketoiminnassa?
Miten asiakasrajapinnan digitalisoituminen vaikuttaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat asiakkuudenhallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet?
Miten asiakkaiden tarpeet täytetään digitaalisen ansaintalogiikan mukaisesti?
Opiskelumateriaali
Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähitapaamiset, joihin on Teams -yhteys, tehtävät ja muut arviointiin vaikuttavat suoritukset.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Lähitapaamisiin on Teams -yhteys. Niistä tulee myös tallenteet, joten opintojakson suoritus onnistuu myös verkon kautta.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Lähitapaamiset, joihin on Teams -yhteys, tehtävät ja muut arviointiin vaikuttavat suoritukset.
Tentit ja muut määräajat
Tässä opintojaksossa ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 133 h opiskelijan työtä. Opintojakso kestää 13 viikkoa, joten työmäärä on noin 10 h/vko. Se syntyy tapaamisista, oppimispäiväkirjan pitämisestä ja muista tehtävistä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajina toimivat Johanna Harju (johanna.harju@xamk.fi) ja Aarni Ahtola (aarni.ahtola@xamk.fi)
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimispäiväkirjan pitämiseen (50 % kokonaisarvioinnista) ja muihin tehtäviin (yhteensä 50 % kokonaisarvioinnista). Kaikki arvioinnin osat tulee olla suoritettu hyväksytysti.
Esitietovaatimukset
Tietotekniset työvälineet tai vastaava osaaminen.
Asiakaslähtöinen markkinointi tai vastaava osaaminen.