Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin juridiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY47-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2020 - 04.09.2020

Ajoitus

07.09.2020 - 13.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Jarmo Nummela

Ryhmät

  • LTMI18SM
    Liiketalous, monimuoto

Tavoitteet

Osoitat perehtyneisyyttä markkinointia koskevaan lainsäädäntöön ja itsesääntelyohjeisiin ja käytät asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
Osaat tunnistaa ja kuvata markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon
Osaat arvioida yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa markkinointia juridisesta näkökulmasta

Sisältö

Mitkä ovat kuluttaja- ja B2B-markkinoinnin keskeiset säännöt?
Millaisia toimialakohtaisia markkinoinnin säännöksiä on?
Miten suojataan brändejä, tuotteita ja palveluja?
Mitä ovat kilpailijoihin kohdistuvat moitittavat markkinoinnin menettelyt?
Miten henkilötietoja voidaan käyttää markkinoinnissa?
Mitkä ovat seuraamukset sääntöjen vastaisesta markkinoinnista?

Opiskelumateriaali

Elina Koivumäki, Petteri Häkkinen (2018) Markkinointijuridiikka
ja muu opettajan mahdollisesti oppimisalustalla ilmoittama & antama materiaali

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op