Esimies asiakkuuksien kehittäjänä (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY56-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ajoitus
16.09.2019 - 15.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 70
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Sari Toijonen-Kunnari
Vastuuopettaja
Sari Toijonen-Kunnari
Ryhmät
-
LTMI17SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI17SPALiiketalous, päivätoteutus
-
LTMI17SPBLiiketalous, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä esimiestyön näkökulmasta.
Osaat hankkia ja ylläpitää asiakkuuksia.
Osaat arvioida ja hyödyntää monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä.
Osaat arvioida ja kehittää esimiesosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden.
Sisältö
Miten seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä esimiestyön näkökulmasta?
Miten hankkia, kehittää ja ylläpitää asiakkuuksia?
Miten hyödynnät monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä?
Miten arvioit, ja kehität esimiesosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaalina ovat Moodlessa olevat aineistot ja osia seuraavista teoksista:
Hellman Kalevi 2003. Asiakastavoitteet ja –strategiat. Helsinki: WSOY.
Juuti, Pauli 2015. Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen. Helsinki: PS-kustannus.
Lämsä, Anna-Maija & Uusitalo Outi 2009. Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena. Helsinki: Edita Prima Oy.
Nieminen, Timo & Tomperi, Sari 2008. Myynnin johtamisen uusi aika. Helsinki: WSOYpro.
Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R 2006. Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden arvoilla. Helsinki: WSOY.
Storbacka Kaj, Sivula Petteri & Kaario Kari 2000. Arvoa strategisista asiakkuuksista. Helsinki: Kauppakaari.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan
Opiskelijan työmäärä
Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen eli se edellyttää noin 135 tunnin työmäärää.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on jaettu aihekokonaisuuksiin, jolloin osa-alueet jaksottavat ja aikatauluttavat opiskeluasi. Asioiden syvällinen ymmärtäminen ja oppiminen vaatii Moodlessa olevaan aineistoon perehtymisen lisäksi myös itsenäistä tiedonhankintaa ja analysointia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
Osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti
Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
Opintojakson arviointi perustuu yksilötyönä ja pienryhmissä tehtäviin osa-alueiden oppimistehtäviin. Oppimistehtävissä käytetään myös itsearviointia ja vertaisarviointia. Arviointiin vaikuttavia palautuksia EI voi tehdä määräaikojen umpeuduttua. Oppimistehtävät arvioidaan keskitetysti ja niistä saa yhteispalautteen suoritusajan umpeuduttua.
Esitietovaatimukset
Suositellaan asiakasymmärryksen ja asiakaspalvelun sekä esimiestyön kehittämisen perusteiden osaamista.