Esimies asiakkuuksien kehittäjänä (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY56-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 10.01.2020
Ajoitus
20.01.2020 - 26.04.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Sari Toijonen-Kunnari
Vastuuopettaja
Sari Toijonen-Kunnari
Ryhmät
-
LTMI18SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI17SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI17SPALiiketalous, päivätoteutus
-
LTMI17SPBLiiketalous, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä esimiestyön näkökulmasta.
Osaat hankkia ja ylläpitää asiakkuuksia.
Osaat arvioida ja hyödyntää monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä.
Osaat arvioida ja kehittää esimiesosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden.
Sisältö
Miten seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä esimiestyön näkökulmasta?
Miten hankkia, kehittää ja ylläpitää asiakkuuksia?
Miten hyödynnät monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä?
Miten arvioit, ja kehität esimiesosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden?
Aika ja paikka
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät verkkototeutuksen mukaisesti.
Opiskelumateriaali
Learn aineisto ja opiskelijan itse hankkima aineisto. Osia seuraavista teoksista:
Juuti, Pauli 2015. Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen. Helsinki: PSkustannus.
Lämsä, Anna-Maija & Uusitalo Outi 2009. Palvelujen markkinointi
esimiestyön haasteena. Helsinki: Edita Prima Oy.
Nieminen, Timo & Tomperi, Sari 2008. Myynnin johtamisen uusi aika.
Helsinki: WSOYpro.
Yksilölliset oppimisväylät
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät verkkototeutuksen mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 opn opintojakso edellyttää noin 135 tunnin työmäärää.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Esimiehen tehtävien tunteminen asiakkuuden kehittämisessä henkilöstön, asiakkaiden ja prosessien osalta ja tiedon soveltaminen oppimistehtävissä. Yksilötyönä ja pienryhmissä tehtävät oppimistehtävät. Itsearviointi ja vertaisarviointi.
Osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa (a)
Osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti (b)
Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja
tekniikat ja perustella valinnan (e)
Esitietovaatimukset
Suositellaan asiakasymmärryksen ja asiakaspalvelun sekä esimiestyön kehittämisen perusteiden osaamista.