Siirry suoraan sisältöön

Esimies asiakkuuksien kehittäjänä (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY56-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

20.01.2020 - 26.04.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 45

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Sari Toijonen-Kunnari

Vastuuopettaja

Sari Toijonen-Kunnari

Ryhmät

  • LTMI18SM
    Liiketalous, monimuoto
  • LTMI17SM
    Liiketalous, monimuoto
  • LTMI17SPA
    Liiketalous, päivätoteutus
  • LTMI17SPB
    Liiketalous, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä esimiestyön näkökulmasta.
Osaat hankkia ja ylläpitää asiakkuuksia.
Osaat arvioida ja hyödyntää monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä.
Osaat arvioida ja kehittää esimiesosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden.

Sisältö

Miten seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä esimiestyön näkökulmasta?
Miten hankkia, kehittää ja ylläpitää asiakkuuksia?
Miten hyödynnät monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä?
Miten arvioit, ja kehität esimiesosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden?

Aika ja paikka

Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät verkkototeutuksen mukaisesti.

Opiskelumateriaali

Learn aineisto ja opiskelijan itse hankkima aineisto. Osia seuraavista teoksista:
Juuti, Pauli 2015. Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen. Helsinki: PSkustannus.
Lämsä, Anna-Maija & Uusitalo Outi 2009. Palvelujen markkinointi
esimiestyön haasteena. Helsinki: Edita Prima Oy.
Nieminen, Timo & Tomperi, Sari 2008. Myynnin johtamisen uusi aika.
Helsinki: WSOYpro.

Yksilölliset oppimisväylät

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät verkkototeutuksen mukaisesti.

Opiskelijan työmäärä

5 opn opintojakso edellyttää noin 135 tunnin työmäärää.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Esimiehen tehtävien tunteminen asiakkuuden kehittämisessä henkilöstön, asiakkaiden ja prosessien osalta ja tiedon soveltaminen oppimistehtävissä. Yksilötyönä ja pienryhmissä tehtävät oppimistehtävät. Itsearviointi ja vertaisarviointi.

Osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa (a)
Osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti (b)
Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja
tekniikat ja perustella valinnan (e)

Esitietovaatimukset

Suositellaan asiakasymmärryksen ja asiakaspalvelun sekä esimiestyön kehittämisen perusteiden osaamista.