Siirry suoraan sisältöön

Asiakas palvelujen keskiössä (0 op)

Toteutuksen tunnus: MR00AE97-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.08.2018 - 07.09.2018

Ajoitus

01.08.2018 - 31.12.2018

Opintopistemäärä

0 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Eliisa Kotro

Ryhmät

  • MRKT18SM
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto

Tavoitteet

Osaat hahmottaa kuluttamisen ilmiönä ja tiedät, mitkä ovat kuluttajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat käyttää asiakkaaseen liittyviä tutkimusmenetelmiä. Osaat toimia palvelutilanteen edellyttämällä tavalla. Hallitset asiakaspalvelussa tarvittavan käytös- ja tapakulttuurin. Osaat soveltaa palvelun laatu- ja menestystekijöitä elämyksellisten kokemusten tuottamisessa. Tunnet oman alasi venäläisiä toimintatapoja ja –malleja

Sisältö

Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajan ostokäyttäytymiseen ja sen muutoksiin? Miten kuluttajan käyttäytymistä tutkitaan? Mitkä ovat toimialan kulutustrendit, niihin vaikuttavat tekijät ja miten kulutustrendejä voidaan hyödyntää palvelualalla? Mistä laadukas palvelukokemus sekä elämys muodostuvat? Miten toimit erilaisissa palvelutilanteissa ja erilaisten asiakkaiden kanssa?

Aika ja paikka

Yhteinen moduulitehtävä, kirjoitelma (ohje erikseen), oppimistehtävät ja keskustelut moodlessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Matkailu- ja ravitsemispalvelut toimialana (15 op) - moduuli muodostuu kolmesta opintojaksosta: Asiakas palvelujen keskiössä, Matkailu- ja ravitsemisalan toimintaympäristö sekä Kestävyys, laatu ja turvallisuus. Moduulin suorittamiseen liittyy opintojaksojen yhteinen moduulitehtävä, jossa tämän Asiakas palvelujen keskiössä opintojakson osuus on 2 op. Muut osasuoritukset ovat: läsnäolo ja aktiivisuus, verkkokeskustelut, muut oppimistehtävät. Muut osasuoritukset ovat: läsnäolo ja aktiivisuus, oppimistehtävät ja keskustelut Moodlessa

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet matkailu-/ravitsemisalan työpaikassa, voit neuvotella opettajan kanssa tämän oppimisväylän käytöstä. Oppimistehtävät kytketään mahdollisuuksien mukaan opiskelijan omaan työpaikkaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Yhteinen moduulitehtävä, kirjoitelma (ohje erikseen), oppimistehtävät ja keskustelut moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos työskentelet matkailu-/ravitsemisalan työpaikassa, voit neuvotella opettajan kanssa tämän oppimisväylän käytöstä. Oppimistehtävät kytketään mahdollisuuksien mukaan opiskelijan omaan työpaikkaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa a) käyttää johdonmukaisesti asiakkaaseen ja kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ammattikäsitteitä b) etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä. d) toimia palvelujen käyttäjien ja kohderyhmien kanssa e) käyttää kuluttajakäyttäytymisen keskeisiä malleja ja menetelmiä f) toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti ja vastuullisesti

Esitietovaatimukset

Ei edellytä aiempaa osaamista