Siirry suoraan sisältöön

Palveluyrityksen markkinointi ja myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00AF07-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.08.2018 - 07.09.2018

Ajoitus

20.09.2018 - 31.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Olli Kierikka

Vastuuopettaja

Miia Savolainen

Ryhmät

  • MRMI17SM
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto

Tavoitteet

Osaat määritellä markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osa-alueet ja tiedät markkinoinnin ja kestävien asiakassuhteiden merkityksen palveluyrityksen menestystekijänä. Tiedät markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot ja osaat arvioida ja soveltaa niitä palveluyrityksen näkökulmasta erilaisissa tilanteissa ja organisaatioissa. Osaat perustella yrityksen sisäisen markkinoinnin merkityksen edellytyksenä menestyksellisille asiakassuhteille.

Sisältö

Mitkä ovat palvelujen markkinoinnin ja suhdemarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet? Mitkä ovat markkinointiympäristön vaikutukset yrityksen toimintaan ja kilpailutilanteeseen? Mitä ovat erilaiset asiakasmarkkinat ja niiden ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot sekä niiden roolit osana palveluyrityksen markkinointia?

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa a. käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin käsitteitä b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

Esitietovaatimukset

Ei edellytä aiempaa osaamista