Siirry suoraan sisältöön

Palveluyrityksen markkinointi ja myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00AF07-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.01.2019 - 14.01.2019

Ajoitus

01.01.2019 - 31.05.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Reijo Honkonen

Vastuuopettaja

Reijo Honkonen

Ryhmät

  • MRMI18KP
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat määritellä markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osa-alueet ja tiedät markkinoinnin ja kestävien asiakassuhteiden merkityksen palveluyrityksen menestystekijänä. Tiedät markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot ja osaat arvioida ja soveltaa niitä palveluyrityksen näkökulmasta erilaisissa tilanteissa ja organisaatioissa. Osaat perustella yrityksen sisäisen markkinoinnin merkityksen edellytyksenä menestyksellisille asiakassuhteille.

Sisältö

Mitkä ovat palvelujen markkinoinnin ja suhdemarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet? Mitkä ovat markkinointiympäristön vaikutukset yrityksen toimintaan ja kilpailutilanteeseen? Mitä ovat erilaiset asiakasmarkkinat ja niiden ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot sekä niiden roolit osana palveluyrityksen markkinointia?

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa a. käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin käsitteitä b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

Esitietovaatimukset

Ei edellytä aiempaa osaamista