Siirry suoraan sisältöön

Palveluyrityksen henkilöstöhallinto (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00AF13-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.01.2019 - 14.01.2019

Ajoitus

01.01.2019 - 17.05.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Anu Rantanen

Vastuuopettaja

Anu Rantanen

Ryhmät

  • MRMI17SM
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto

Tavoitteet

Osoitat perehtyneisyyden palveluyrityksen henkilöstöjohtamisen periaatteisiin. Tiedät sekä henkilöstön että henkilöstöhallinnon merkityksen organisaation toiminnan ja kehittämisen kannalta. Osoitat perehtyneisyyden henkilöstö- ja työsuhdeasioita ja yhteistoimintaa sääteleviin lakeihin ja työmarkkina-järjestelmään. Osaat esimiehenä ennakoida ja edistää henkilöstön osaamista. Ymmärrät elinkaarijohtamisen periaatteet ja työhyvinvoinnin merkityksen.

Sisältö

Mitkä ovat henkilöstöhallinnon eri osa-alueet? Mitä on työmarkkinajärjestelmä ja työlainsäädäntö? Mikä on esimiehen vastuu lakien noudattamisessa? Millä keinoin esimiehenä tunnistat henkilöstön osaamisen ja osaat kehittää sitä? Miten elinkaariajattelu näkyy työyhteisössä? Miten työhyvinvointia johdetaan?

Aika ja paikka

opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa tekemällä Moodlessa esitetyt oppimistehtävät.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa tekemällä Moodlessa esitetyt oppimistehtävät.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa tekemällä Moodlessa esitetyt oppimistehtävät.

Työhön integroitu oppimisväylä:
opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa tekemällä Moodlessa esitetyt oppimistehtävät.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa tekemällä Moodlessa esitetyt oppimistehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa b. arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa g. perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Esitietovaatimukset

Ei edellytä aiempaa osaamista