Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00DU40-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ajoitus
08.03.2021 - 02.05.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Eliisa Kotro
- Riitta Tuikkanen
Ryhmät
-
MRMI21KVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat tunnistaa asiakaskäyttäytymisen perusteita ja muutoksia.
Osaat tunnistaa kuluttajatrendien vaikutuksia alalla.
Osaat hahmottaa asiakasymmärryksen merkityksen matkailu- ja ravitsemisalan liiketoiminnassa.
Sisältö
Mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaan käyttäytymiseen ja sen muutoksiin?
Mitkä ovat kuluttajatrendien vaikutukset alalla?
Mitä ovat asiakasprosessit ja asiakaskokemukset ja mikä niiden merkitys on asiakkuuksissa?
Miten asiakasymmärrystä voi hyödyntää liiketoiminnassa ja arvontuotannon perustana?
Opiskelumateriaali
Suurin osa materiaaleista ja materiaalilinkeistä löytyy Learnista.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksolla perehdytään asiakaskäyttäytymisen ja asiakaskokemuksen perusteisiin ja käsitteisiin. Opintojaksoon kuuluu ajastettuja webinaareja (4-5 kpl), joissa syvennetään opiskeltuja asioita sekä itsenäisesti ja ryhmässä toteutettavia tehtäviä, joissa opittua sovelletaan työelämää palvelevissa tehtävissä.
Jos työskentelet alan yrityksessä tai muussa organisaatiossa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi opinnollistamisesta. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksoon liittyy ajastettuja 2 tunnin pituisia webinaareja 4-5 kpl.
Opiskelijan työmäärä
125 tuntia itsenäistä työskentelyä sekä osallistuminen webinaareihin (8-10h).
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tapahtuu tehtävien avulla. Tehtävät tulevat olemaan yksilö- ja ryhmätyön raportointeja sekä luetun ja koetun pohjalta keskustelua ja kommentointia keskustelualueilla/webinaareissa.