Siirry suoraan sisältöön

Muotoiluajattelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: MU00DT17-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

01.01.2020 - 26.04.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 25

Koulutus

  • Biotuotemuotoilun koulutus
  • Muodin ja puvustuksen koulutus
  • Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus

Opettaja

  • Heli Abdel-Rahman

Vastuuopettaja

Heli Abdel-Rahman

Ryhmät

  • BTMKV20KP
    Biotuotemuotoilun koulutus, päivätoteutus

Tavoitteet

Opit muotoiluprosessin toimintatapoja. Opit hyödyntämään erilaisia ideointimenetelmiä etsiessäsi uusia, käyttäjälähtöisiä ratkaisuja.
Opit tarkkailemaan ympäristöäsi.
Mitä ihmiset haluavat ja tarvitsevat elämäänsä?
Miten muotoilija voi parantaa elämän laatua?
Luonnosten ja muiden visuaalisten esittämistapojen avulla opit helpottamaan ongelmanratkaisua ja ajattelua.

Sisältö

Miten muotoiluprosessi toimii ja miten siinä tuotetaan uusia ideoita?
Miten visualisoit ideasi ja kehität sen edelleen luonnoksesta prototyypiksi ja tuotteeksi?

Opiskelumateriaali

Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Avain BTMKV20KP

Yksilölliset oppimisväylät

Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.

Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla pidetään aiheeseen liittyviä luentoja, tehdään lyhyitä oppimistehtäviä ja ekskursio.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi