Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: OM00EF06-3002

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

02.03.2020 - 30.11.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Jukka Selin

Vastuuopettaja

Jukka Selin

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on perehtyä Unity-pelimoottoriin ja toteuttaa sen avulla pienimuotoisia 2D- ja 3D-pelejä. Lisäksi opintojaksolla tutustutaan erilaisten kohteiden pelillistämiseen Unity-pelimoottorin avulla.

Sisältö

Unity-pelimoottorin perusteet
C#-ohjelmointikielen perusteet
2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla.
3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
Peliohjelmointi mobiililaitteille Unity-pelimoottorilla
Monipelien toteuttaminen Unity-pelimoottorilla.
Hieman pelillistämisestä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Opintojakson menestyksellinen suorittaminen edellyttää ohjelmoinnin perusvalmiuksia jollain ohjelmointikielellä.

Lisätiedot

Tarvittavat esitiedot, ohjelmistot ja laitteisto:

Opintojakson menestyksellinen suorittaminen edellyttää ohjelmoinnin perusvalmiuksia jollain ohjelmointikielellä.
Opintojakso ei sisällä henkilökohtaista ohjausta, joten opiskelijalla on oltava riittävät valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.
Opiskelijalla täytyy olla käytössään riittävän tehokas tietokone, johon on asennettuna Unity-pelimoottori. Käytämme opintojaksolla Unity- pelimoottorin ilmaista Personal-editionia (https://unity3d.com/)