Siirry suoraan sisältöön

Lean-ajattelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: OM00EI35-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

05.01.2021 - 28.02.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Sari Toijonen-Kunnari

Vastuuopettaja

Sari Toijonen-Kunnari

Tavoitteet

Tunnet Lean-ajattelun periaatteet
Osaat soveltaa Lean-periaatteita ja –johtamista sekä asiantuntijaorganisaatiossa että tuotannollisessa organisaatiossa
Tunnet Lean-toiminnan keskeiset työkalut

Sisältö

• Mitä ovat Lean-ajattelun periaatteet?
• Miten sovellat Lean-periaatteita ja –johtamista asiantuntijaorganisaatiossa ja tuotannollisessa organisaatiossa?
• Mitkä ovat Lean-toiminnan keskeisiä työkaluja?

Opiskelumateriaali

Torkkola, S. 2015. Lean asiantuntijatyön johtamisessa. Helsinki: Talentum.
Learnissa oleva muu materiaali.

Tentit ja muut määräajat

Learnin termien ja menetelmien hallinnasta tentti: Torkkola, S. 2015. Lean asiantuntijatyön johtamisessa. Helsinki: Talentum.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia

Toteutuksen osien kuvaus

Mitkä ovat Lean-ajattelun keskeisimmät periaatteet ja käsitteet?
Mitkä ovat Lean-toiminnan keskeisiä työkaluja?
Miten sovellat Lean-periaatteita toiminnassasi?

Osaat Leanin johtamisfilosofian ja jatkuvan parantamisen periaatteet.
Osaat tunnistaa ja arvioida toiminnan kehittämistarpeita.
Osaat käyttää Lean-ajattelun keskeisiä käsitteitä ja työkaluja.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaaminen alkuvaiheessa, taso 3
Opiskelija osaa:
a) käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
c) hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
e) käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Arviointimenetelminä: oppimistehtävissä: itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan tekemä arviointi. tentissä: opettajan tekemä arviointi