Siirry suoraan sisältöön

Kolmiulotteinen sommittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: PA00DF20-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

12.04.2021 - 25.04.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 30

Koulutus

  • Palvelumuotoilun koulutus

Opettaja

  • Elsa Hulkkonen

Vastuuopettaja

Elsa Hulkkonen

Ryhmät

  • PAKV19KM
    Palvelumuotoilu, monimuoto

Tavoitteet

• osaat havainnoida ja analysoida kolmiulotteisuutta
• ymmärrät kolmiulotteisen sommittelun tärkeimpiä käsitteitä
• ymmärrät ihmisen vartalon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (kuvanveisto)
• hallitset perusteet tavallisimpien plastisen sommittelun materiaalien käytöstä (kuten savi ja kipsi)
• osaa soveltaa kolmiulotteisen sommittelun periaatteita oman alan suunnittelutehtävissä

Sisältö

Kuinka hahmottaa kolmiulotteista maailmaa?
Kolmiulotteisen sommittelun perusperiaatteet?
Mistä materiaaleista ja millä tekniikoilla minun kannattaa tutkia kolmiulotteisia muotoja?
Miten muovaan kiinnostavia ja jänniteisä muotojakuinka voin hyödyntää saavuttamaani taiteellista ymmärrystä ammatissani

Opiskelumateriaali

Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Avain ilmoitetaan opintojakson alussa.

Yksilölliset oppimisväylät

Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.

Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5 op on 135h opiskelijan työtä (1op = 27h)

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson kontaktitapaamisten aikana pidetään luentoja ja tehdään oppimistehtäviä. Arvioinnin kohteena olevista oppimistehtävistä osa toteutetaan itsenäisesti ja osa osittain ohjatusti annetun aikataulun mukaisesti.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmänä käytetään suullista ja/tai kirjallista palautetta, itsearviointia, reflektointia ja vertaisarviointia.
Arvioinnin perusteet on selvitetty opetussuunnitelmaan pohjautuvien tehtävänantojen yhteydessä.
Aktiivinen osallistuminen tärkeää.