Ohjelmointi 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00DN31-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 10.01.2020
Ajoitus
01.01.2020 - 17.04.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja
Pekka Vilpponen
Ryhmät
-
POKT19SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Saavutat syvemmän osaamistason ohjelmoinnista, verrattuna edeltävään opintojaksoon.
Opit jäsentelemään suuremman ohjelmakokonaisuuden niin, että sen koodi on helposti luettavaa, muokattavaa ja uudelleen käytettävää.
Opit luokkien ja olioiden perusteet.
Laajennetaan ymmärrystä funktioiden/metodien, luokkien ja olioiden käytön tärkeydestä koodin luettavuuden, jatkokehityksen ja tiimityöskentelyn kannalta.
Sisältö
Syvennetään tietämystä proseduuralisesta ohjelmoinnista ja siirrytään kohti olio-ohjelmointia. Enumeration (enum) ja switch case, moniulotteinen taulukko, struktuuri (struct), olio-ohjelmointi (Object Oriented Programming, OOP).
Aika ja paikka
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät ja harjoitustyön. Osallistut tenttiin ilmoitettuna aikana.
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista ja näyttöä siitä, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alussa opintojakson Moodle-sivulla
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät ja harjoitustyön. Osallistut tenttiin ilmoitettuna aikana.
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista ja näyttöä siitä, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.
Tentit ja muut määräajat
Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautettavat harjoitustehtävät ja tentti tai vaihtoehtoisesti laaja tentti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e).
Esitietovaatimukset
Ohjelmointi 1