Siirry suoraan sisältöön

Ohjelmointi 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN31-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

01.01.2020 - 17.04.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Peliohjelmoinnin koulutus

Opettaja

  • Pekka Vilpponen

Vastuuopettaja

Pekka Vilpponen

Ryhmät

  • POKT19SP
    Peliohjelmointi, päivätoteutus

Tavoitteet

Saavutat syvemmän osaamistason ohjelmoinnista, verrattuna edeltävään opintojaksoon.
Opit jäsentelemään suuremman ohjelmakokonaisuuden niin, että sen koodi on helposti luettavaa, muokattavaa ja uudelleen käytettävää.
Opit luokkien ja olioiden perusteet.
Laajennetaan ymmärrystä funktioiden/metodien, luokkien ja olioiden käytön tärkeydestä koodin luettavuuden, jatkokehityksen ja tiimityöskentelyn kannalta.

Sisältö

Syvennetään tietämystä proseduuralisesta ohjelmoinnista ja siirrytään kohti olio-ohjelmointia. Enumeration (enum) ja switch case, moniulotteinen taulukko, struktuuri (struct), olio-ohjelmointi (Object Oriented Programming, OOP).

Aika ja paikka

a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät ja harjoitustyön. Osallistut tenttiin ilmoitettuna aikana.
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista ja näyttöä siitä, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alussa opintojakson Moodle-sivulla

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
oppimistehtävät ja harjoitustyön. Osallistut tenttiin ilmoitettuna aikana.
b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista ja näyttöä siitä, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.

Tentit ja muut määräajat

Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat harjoitustehtävät ja tentti tai vaihtoehtoisesti laaja tentti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (a), etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (b), hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia (c), käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (e).

Esitietovaatimukset

Ohjelmointi 1