Siirry suoraan sisältöön

Pelisuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: TI00CW62-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2020 - 04.09.2020

Ajoitus

31.08.2020 - 23.10.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Niina Mässeli

Vastuuopettaja

Niina Mässeli

Ryhmät

  • TIKT18SPPELI
    TIKT18SPPELI

Tavoitteet

Ymmärrät ja osaat hyödyntää työskentelyssäsi pelisuunnittelun erilaisia teorioita ja käytäntöjä.
Osaat suunnitella käyttäjäystävällisiä käyttöliittymiä ja huomioida käyttäjäkokemuksen suunnitelmissasi.
Tunnistat mitkä asiat tekevät peleistä koukuttavia ja pystyt hyödyntämään niitä omien tuotteiden suunnittelussa.
Tunnet erilaisten julkaisualustojen teknisiä vaatimuksia ja osaat huomioida ne työssäsi.
Ymmärrät tekniset vaatimukset ja niiden merkityksen.

Sisältö

Millaiset säännöt ja teoriat ohjaavat pelisuunnittelua?
Mistä muodostuu hyvä peli?
Miten suunnitella käyttäjäystävällisiä käyttöliittymiä ja ottaa huomioon käyttäjäkokemus?
Mikä tekee pelistä koukuttavan ja hauskan?
Millaisia vaatimuksia erilaiset julkaisualustat asettavat?
Millaisia asioita tulee ottaa huomioon tekniseltä näkökulmalta?

Yksilölliset oppimisväylät

Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, tiimissä tapahtuva oppiminen ja itsenäisesti tehtävät oppimistehtävät.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työn opinnollistamienn: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua.

Opiskelijan työmäärä

135 tuntia, joista lähiopetusta noin 56 tuntia

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Peligrafiikka ja -mallinnus
Ohjelmointi
Olio-ohjelmointi
Pelitestauksen perusteet
Laadunvarmistus