Siirry suoraan sisältöön

Pelit ja pelillisyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: TK00BK50-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.08.2018 - 07.09.2018

Ajoitus

27.08.2018 - 31.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Jukka Selin

Vastuuopettaja

Jukka Selin

Ryhmät

  • TKMI17SP
    Tietojenkäsittely, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.

Sisältö

Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?

Aika ja paikka

Osaamisen näyttö tai aikaisempien opintojen hyväksiluku mahdollista. Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alkaessa.

Opiskelumateriaali

Esitellään opintojakson alussa. Ei sisällä maksullista materiaalia.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetusta 4 h viikossa. Lisäksi opintojaksoon sisältyy itsenäisiä oppimistehtäviä yksinään ja ryhmissä.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alkaessa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Osaamisen näyttö tai aikaisempien opintojen hyväksiluku mahdollista. Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alkaessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alkaessa.

Opiskelijan työmäärä

Keskimäärin 130 h, josta 60 h lähiopetusta.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Esitellään opintojakson alussa.

Esitietovaatimukset

Ohjelmoinnin perustaidot