Siirry suoraan sisältöön

Pelit ja pelillisyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: TK00BK50-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2020 - 04.09.2020

Ajoitus

31.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Juha Ojala

Vastuuopettaja

Juha Ojala

Ryhmät

  • TKMI19SP
    Tietojenkäsittely, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.

Sisältö

Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?

Aika ja paikka

Osaamisen näyttö tai aikaisempien opintojen hyväksiluku mahdollista. Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alussa.

Opiskelumateriaali

Esitellään opintojakson alussa. Ei sisällä maksullista materiaalia.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetusta 4 h viikossa. Lisäksi opintojaksoon sisältyy itsenäisiä oppimistehtäviä yksinään ja ryhmissä.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alussa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Osaamisen näyttö tai aikaisempien opintojen hyväksiluku mahdollista. Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

Keskimäärin 130 h, josta 60 h lähiopetusta.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Esitellään opintojakson alussa.

Esitietovaatimukset

Ohjelmoinnin perustaidot