Siirry suoraan sisältöön

Unreal Engine: Basics of Blueprint Visual Scripting (3 op)

Toteutuksen tunnus: VV00ED89-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

17.10.2019 - 29.10.2019

Ajoitus

01.10.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Englanti
  • Suomi

Paikat

10 - 30

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus
  • Degree Programme in Information Technology

Opettaja

  • Juha Ojala

Vastuuopettaja

Juha Ojala

Ryhmät

  • VV2019-2020
    Valinnaiset opinnot 2019-2020

Tavoitteet

Opiskelija osaa liikkua editorissa ja editorin valikoissa sekä luoda ja käyttää yleisimpiä ohjelmoinnissa tarvittavia asioita (muuttujat, funktiot, oliot, viittaukset) Unreal Enginen sisällä. Kurssilainen osaa itsenäisesti rakentaa toimivia logiikkakokonaisuuksia käyttäen Unreal Enginen visuaalista Blueprint-skriptauskieltä. Opiskelija osaa pakata rakentamansa sovelluksen muille käyttäjille ajettavaan muotoon

Sisältö

Käydään läpi, kuinka Unreal Enginen editorissa liikutaan, mitkä ovat editorin oleellisimmat valikot ja mitä ne pitävät sisällään. Tutustutaan Blueprint-skriptauskieleen ja sen etuihin verrattuna perinteiseen ohjelmointiin sekä tehdään kaikki perinteiselle ohjelmoinnille oleellisimmat asiat Blueprint-skriptauskielellä. Rakennetaan pieni esimerkkiohjelma, joka pakataan muille käyttäjille ajettavaan muotoon

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Ohjelmoinnin perustaidot